Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Ricci

Medlem
Jag tycker det är trist också för er i Göteborgs trakten att det blir mycket svårare att använda LHR som en *A hub t ex med amerikanska/kanadensiska bolag.

Gladast kommer säkert Lufthansa gruppen och BA gruppen vara.......
Det finns ju XX antal stora exportföretag i Göteborg som detta kommer få större konsekvens för......
 

Flood

Medlem
WTF SAS!?! Sämsta nyheten på länge. Den har ju varit perfekt över dagen med HEX in till London samt för transfer till/från US. Flyger den några gånger per år och tycker alltid beläggningen är hög.

Känns ju vettigare att dra in linjen än att välja STN, ser inte att jag någonsin kommer att vilja landa så långt norrut.
 

MarcusC

Medlem
WTF SAS!?! Sämsta nyheten på länge. Den har ju varit perfekt över dagen med HEX in till London samt för transfer till/från US. Flyger den några gånger per år och tycker alltid beläggningen är hög.

Känns ju vettigare att dra in linjen än att välja STN, ser inte att jag någonsin kommer att vilja landa så långt norrut.
Instämmer till fullo. Fattar ingenting, generellt bra beläggning på denna linje och en hel del premium connections till SA/AC/UA med flera.
Lika bra dra in linjen än flyga på STN dit Ryan flyger 2 dagliden. Får hoppas BA kan få till en tredje flight med natt stop på Landvetter för morgon flight till LHR.

Värdelöst byte verkligen och kommer mest sannolikt få mig bara välja BA mera.
 
59142577.jpg
 
Detta verkar faktiskt ganska dåligt genomtänkt. Om man nu ville flytta på sig så borde Gatwick vara det självklara valet. Konkurrera med DY istället för FR. Om man nu vill vidare från Heathrow så går ju allt national express varje timme och tar 45 min. Stansted-Heathrow tar betydligt längre och involverar ett byte i centrala London. Vilka stollar...
 

Andreaszan

Medlem
Ja dette er helt klart en reaktiv disponering. Vi måste få inn cash. Sälj en LHR slot. Hur gör vi nu? Vart blir skadan minst? Göteborg går med forlust, kör!

At et nätverksbolag väljer å flyga til STN er inget annat enn en gigantisk miss. Sas kommer aldri å kunne konkurrera med Ryanair, så varför ens forsöka?

Tyvärr, dödsspiralen har snurrat i flere år och den accelererar hele tiden. 2016 er mitt bud. Då er det rekontruktion...
 
Toppen