Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Totopez

Medlem
Nu har jag aldrig flugit från Göteborg till London (och tänker inte göra det heller) men det verkar ju skitkonstigt att sprida ut sig. Tänker man utöka trafiken på någon annan linje, eller vad händer med den överblivna sloten på LHR? eller vill man utöka trafiken på London, och det enda sättet är att ta en annan flygplats?

Egentligen skiter jag i om man flyger till Stanstead, Gatwick, London City eller Heathrow så länge man har sin verksamhet på samma flygplats, men att sprida ut sig verkar underligt. Vid inställt flyg nu får man alltså bli ombokad till RyanAir eller transportera sig till Heathrow.
 

olo

Medlem
Det här var det värsta jag har på länge! :mad:

LHR möjliggör en del önskade byten, som är en förutsättning om det skall gå att komma någonstans från GOT. Nu försvann det möjligheten...
Dessutom upplever jag att vid resor till London blir det oftast bara direktflyg ena vägen och via CPH andra vägen. Det innebär olika flygplatser, med att vad det innebär. Att hämta ut en hyrbil på flygplatsen är därmed direkt uteslutet.
 

Marcus_R

Medlem
Som jag sa i den andra tråden, detta känns onekligen sådär. Gillade nya terminal 2 och Lufthansas Senator Lounge skarpt när jag var där i April, men då blir det till att övertala frugan om att byte i CPH är kul då...
 

Moco

Medlem
Som jag sa i den andra tråden, detta känns onekligen sådär. Gillade nya terminal 2 och Lufthansas Senator Lounge skarpt när jag var där i April, men då blir det till att övertala frugan om att byte i CPH är kul då...

Varför stötta CPH och ett bolag som bara strular hela tiden? Byt till BA. Någonstans måste man dra gränsen nu.
 

Marcus_R

Medlem
Varför stötta CPH och ett bolag som bara strular hela tiden? Byt till BA. Någonstans måste man dra gränsen nu.

Ligger tyvärr något i det...

Tänkte nog på bonusresor, då jag hade det sist. Men visst, nästa gång man bokar en affärsresa till London här från Göteborg kommer man nog fundera både en och två gånger.
 

Palazzi

Medlem
Förutom att det tog mig en onödigt lång tid att komma på.....kan det vara så otroligt att linjen inte bar sig förut? Kan det vara så att man gör ett sista försök för att inte helt behöva slippa lägga ner?

Norwegian finns till Gatwick, med en väldans massa anslutningsmöjligheter. Och med lägre priser, iaf generellt,
Ryanair till Stansted, numera också från Landvetter. Priser som ingen annan kan jämföra sig med...
British Airways. I mitt tycke ganska överlägsna SAS om man inte är varumärkestrogen. Och därutöver deras biljetter med bara handbagage, som är mycket prisvärda.

Tråkigt för göteborgare trogna till Star Alliance, o SAS såklart. Men kanske ingen katastrof för Landvetter o gemene resenär (?)
 

Homer

Medlem
Förutom att det tog mig en onödigt lång tid att komma på.....kan det vara så otroligt att linjen inte bar sig förut? Kan det vara så att man gör ett sista försök för att inte helt behöva slippa lägga ner?

Norwegian finns till Gatwick, med en väldans massa anslutningsmöjligheter. Och med lägre priser, iaf generellt,
Ryanair till Stansted, numera också från Landvetter. Priser som ingen annan kan jämföra sig med...
British Airways. I mitt tycke ganska överlägsna SAS om man inte är varumärkestrogen. Och därutöver deras biljetter med bara handbagage, som är mycket prisvärda.

Tråkigt för göteborgare trogna till Star Alliance, o SAS såklart. Men kanske ingen katastrof för Landvetter o gemene resenär (?)

och ingen begränsning på 3 drinkar ens i ekonomi + att Gbg London kostar bara 9.000 Avioser t/r :)
 

HCas

Medlem
Jag har visserligen aldrig varit på Stansted, men är det verkligen så mycket sämre än Heathrow, om det är London man ska till? Det går ju tåg till Liverpool Street på 45 minuter vad jag förstår, så det är inte precis Skavsta-klass på förbindelserna. Och det är väl inte otänkbart att de flesta som flyger SAS från lilla till stora London är på väg just till det sistnämnda och ändå är ointresserade av bytesmöjligheter?
 
Toppen