Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

jumbooze

Medlem
Jaja, nu börjar de se hur de ska kunna konkurera med LCC, 1) börja flyg till samma flygplatser 2) öka försäljning ombord ( minska mängd fika som ingår och ta betalt för premiumfika blir nästa steg ), 3) vad blir nästa steg? 1£ inkast vid toaletten ;)
 

iRobert

Medlem
Jahaja, nu kommer SAS att tappa en hel del resenärer, dock så kanske det tillkommer några som kanske inte vill åka ett fullt så extremt fulflyg som Ryanair...
Jag tror snarare tvärtom: finns inte en anledning att flyga SAS till London längre från GOT. De har iom detta ingenting kvar att konkurrera mot Ryan med. Flygplats? Samma skit. Pris? "lol." Service? Knappt. Det enda SAS har kvar till sin fördel är en gratis väska a 23kg, och vi får väl se hur länge till detta finns kvar. O'leary är säkert jätteglad idag, men gladast är IAG.
 

Molle

Medlem
Eftersom jag bor lite drygt halvtid i nordöstra London så är jag faktiskt positivt till detta. Många svenskar som turistar i området också. Att min andra halva spenderas mest i Stockholm gör ju dock att jag inte kommer nyttja denna linje speciellt mycket ändå... Allra bäst hade ju varit London City Airport men det vågar man väl inte hoppas på?
 

Moco

Medlem
KATASTROF! Vilket skämt! Ja, hej då SAS. Nu finns det ju inget incitament för att lägga en enda flygning på SK längre i mitt fall.
Näringsliv och turism är ju beroende av en linje till Heathrow. Hur f*n tänker dem egentligen? Jag förstår att det är ett resultat av slot-försäljningen, och man har länge misshandlat denna linje, men ändå. Riktig, riktig katastrof. Nu får företrädare för det lokala näringslivet och turismnäringen reagera.

Vilket skämt till flygbolag detta har blivit.
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
SAS har ju inga andra flyg dit antar jag? Så incheck kommer öppna 2h innan ... man kommer inte kunna vara lika flexibel när man skall till flygplatsen. Antar att loungen inte kommer vara lika bra som nya lufthansa och Singapores. Men andra ord kommer jag välja bort detta med SAS då det ofta är så att jag får döda 3-5 h på LHR pga att mina möten tar kortare tid etc.
 

varva77

Medlem
Skulle vara intressant att höra någon från SAS som motiverade detta. Med tanke på den kollen de brukar ha har de väl dock ingen aning om varför de gör som de gör...
 
Toppen