SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av LasseFoppa, 14 Juni 2018.

  1. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Fantastiska analyser! Keep it up!
     
    marbe166 gillar detta.
  2. Patrik_82

    Patrik_82 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Såg en annons på Facebook från SAS som jag tolkade som att de skall börja flyga till Bangkok.

    Någon som vet mer?
     
  3. Patrik_82

    Patrik_82 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Skärmdump [​IMG]
     
    Brandten gillar detta.
  4. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blir väl isåfall ARN-CPH-BKK
     
  5. hallgren

    hallgren Medlem

    Det där är ju samma annons som körs med ett antal "udda" destinationer. Det har förekommit Orlando, Pittsburgh, Kapstaden och andra. Verkar inte ha något samband med ev nya sas-linjer.
     
  6. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Har fått reklame for steder SAS verken flyr til, eller selger billetter med partnere.
     
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS ska även börja flyga till Sydafrika och Orlando enligt samma reklam. Ett tips är att inte väga in något i deras kassa marknadsföring.
     
    agehall gillar detta.
  8. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Janne Carlzon sa ”vi tjänar inte en krona på maskiner som står på marken”.
     
    MrDollar och SK989 gillar detta.
  9. Patrik_82

    Patrik_82 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske har att göra med att jag sökt mycket på resor ARN-BKK den senaste tiden.
     
  10. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte riktigt säker på vad du menar, men det är klart att man kan behålla nuvarande tidtabell på nuvarande destinationer och rulla runt på 5 st A340. Det som måste ändras om är de individuella omloppen, dvs den maskin som idag kommer hem från Narita och sedan skickas till Shanghai kanske inte skickas till Shanghai längre utan till Hongkong istället. Men avgångs- och ankomsttider är fortsatt samma.

    I mitt förslag ligger fem A340 i omlopp för NRT, PVG, HKG och SFO. En A340 fortsätter på PEK och den sjunde hålls som reserv.

    Fem stycken A330E behålls på tre rutter från Arlanda och två från Oslo.

    De fyra äldre A330 går på resterande linjer (IAD, ORD, EWR x 2) från CPH.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×