Senaste nytt

SAS flyger rena fraktlinjer med A330/A340

mha321

Medlem
Flighten som gick Stockholm-Chicago förra veckan genomfördes också i samarbete med Scan Global Logistics. De har ett bolag registrerat i Sverige.
Kan det tänkas att flighterna kommer att alternera mellan CPH och ARN? Jag tänkte eftersom de inte skriver ut vilken flygplats det rör sig om.
Det tycker jag låter fullständigt rimligt. Så länge det inte finns faktiskt underlag att köra båda, så känns det som både CPH och ARN har tillräckligt stort upptag för att alternera mellan. Det tar ju en stund att köra en lastbil med prylar mellan de två städerna trots allt.
 

011430121

Medlem
Har även SK9240 på väg till HKG
Numret tyder på att den ev. kan vara på väg till någon typ av check, men det finns det folk här på BC som har koll på.


B8435531-8A10-4852-94E6-B23B626CB13B.png
 
På vilket sätt bygger dom om den ?? går det att bygga tillbaka den ?? den är ju bara 5 år gammal men det kanske inte spelar någon roll idagen konstiga värld
 

Hachans

Medlem
På vilket sätt bygger dom om den ?? går det att bygga tillbaka den ?? den är ju bara 5 år gammal men det kanske inte spelar någon roll idagen konstiga värld
Nja, längre upp i tråden visar det sig att det uttalandet byggde på missförstånd och inte var korrekt.

Inga ombyggnationer, frakten är i fraktutrymmet precis som vanligt och man har inte tagit bort några säten.
 

KalleSus

Medlem
Kan man av flightnumren på de här fraktflighterna dra slutsatsen att chicagosvängen förra veckan gick med last i båda riktningarna (SK7049/SK7048) medan den nu aktuella hongkongflighten hade 9xxx-nummer i östlig riktning (SK9240/SK7049)?
Det förefaller för övrigt osannolikt att det skulle föreligga något större fraktbehov från Skandinavien till Kina....
 

lucasd

Medlem
Kan man av flightnumren på de här fraktflighterna dra slutsatsen att chicagosvängen förra veckan gick med last i båda riktningarna (SK7049/SK7048) medan den nu aktuella hongkongflighten hade 9xxx-nummer i östlig riktning (SK9240/SK7049)?
Det förefaller för övrigt osannolikt att det skulle föreligga något större fraktbehov från Skandinavien till Kina....
Japp, SK9xxx är tomflighter/positioneringsflighter, medans SK7xxx är chartrade plan. Så det du säger stämmer helt!
 

Xilan

Medlem
Kan man av flightnumren på de här fraktflighterna dra slutsatsen att chicagosvängen förra veckan gick med last i båda riktningarna (SK7049/SK7048) medan den nu aktuella hongkongflighten hade 9xxx-nummer i östlig riktning (SK9240/SK7049)?
Det förefaller för övrigt osannolikt att det skulle föreligga något större fraktbehov från Skandinavien till Kina....
Enligt uppgift var planet i princip fullastat på utvägen med export från Sverige till USA. Medicinsk utrustning.
Hem hade de också en ansenlig mängd frakt med sig, men inte lika mycket som ut.
 
Toppen