SAS FastTrack & Lounge

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av makkan, 29 April 2019.

1. makkan

makkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har precis införskaffat SAS Amex Elite, detta är mitt första Amex och efter en del research kände jag att detta var rätt kort för mig då jag reser en hel del både i tjänst och privat.
    Dessvärre har jag enbart EBB och en av anledningarna till att skaffa SAS Amex Elite var att alltid upprätthålla minst EBS.

Anledningen till enabrt EBB trots resor är att jag nyligen bytt tjänst och tidigare resor ej var med flyg samt att jag aldrig kommit igång / brytt mig om EuroBonus.

Till mina frågor:

Jag har biljetter bokade sen ett tag tillbaka med SAS under sommarperioden då EBS har tillgång till FastTrack samt SAS Lounger - Gäller detta för min Sambo också? Hon erhåller ett Extrakort men är ej EuroBonus medlem.

Följdfråga: Då biljetterna bokades med annat kort än detta Amex innan jag ens var EBS, kommer dessa biljetter ha FT / Lounge öht eller gäller det bara resor jag bokar hädanefter?

Resan är registrerad på mitt EuroBonus konto.

Tack!

2. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ta med upp till fyra familjemedlemmar in i loungen under kampanjperioderna när du är silvermedlem.
    Det spelar ingen roll vilken nivå du hade vid bokning, det viktiga är dagen för flygningen.

makkan gillar detta.
  3. Resenär

Resenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om din ekonomi tillåter skulle jag rekommendera att du kompletterar med Platinum+extrakort till din partner, särskilt om ni flyger från Arlanda. Pontus-loungen bara den är värd kortavgiften för oss.

4. makkan

makkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för snabbt svar!
    Gäller detta även FastTrack?

5. makkan

makkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reser främst ifrån CPH/GBG, min tanke är att uppnå EBG såfort som möjligt.

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FastTrack har åtminstone tidigare varit en förmån endast för den med Eurobonus Silver, alltså inte familjemedlemmar eller gäster.

makkan gillar detta.
  7. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om @Resenär råd följs så ger AMEX Platinum fasttrack på GOT, ARN (terminal 2 & 5), CPH, MMX och HEL för kortinnehavaren och en gäst. Platinum extrakorts innehavaren har också fasttrack + 1 gäst, detsamma gäller PP loungerna.

EK

Last edited: 29 April 2019
    makkan gillar detta.
  8. makkan

makkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för förtydligandet! Jag antar att samma gäller om man uppnår samt upprätthåller EuroBonus Guld?

9. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, se här:

Förmåner på flygplatsen
    Mycket lugnare och bekvämare. Som Guld-medlem kan du dra fördel av en fantastisk upplevelse på flygplatsen.

EuroBonus Guld på flygplatsen
    SAS Fast Track
    • Ta den snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track när du reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.
    • Ta med en vän eller upp till fyra familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar och egna barn) genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Gäller när ni reser på samma flygning. Ta reda på mer här
    SAS Lounge
    • Koppla av, arbeta och njut av mat och dryck i SAS Lounge när ni reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.
    • Ta med en vän eller upp till fyra familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar och egna barn) i SAS Lounge när ni reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.
    • Få mer information om vad som gäller för just din resa genom att läsa om SAS Lounge här
    EuroBonus-medlemsnivåer | SAS

makkan gillar detta.
  10. makkan

makkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Tackar! Då är det bara att börja jobba på resterande poäng för EBG! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!