Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

MarcusC

Medlem
Intressant tråd som spårat lite från fast tracken;).

Jag återgår till Lufthansa och som senator är det ju en stor besvikelse de inte erbjuder Fast Track åt premiekunder. Köerna på säkerhetskontroller Landvetter känns längre och nu i semestermånaderna är fast track guld. Ska maila LH då de borde göras vaksamma. Tror som någon skrev de är trögare.
Som sagt Air Berlin ger fast track åt status resenärer men inte Lufthansa/Swiss lite dåligt i mitt tycke.
 

DrKlas

Medlem
Nu har Lufthansa fast-track på Landvetter. När jag passerade igår stod det något på tv:n till höger om spärren och för första gången sedan spärren flyttades nedanför rulltrappan fungerade det att komma igenom med Lufthansa-boardingkort utan att dra SAS-kortet.
 

Nilann

Medlem
Svar idag från guldsupporten angående Fast Track på Landvetter för EBG vid resande med Lufthansa:

Det stämmer att du som Guldmedlem får tillgång till SAS Fast Track när du reser med SAS, Wideroe eller en Star Alliance partner som Lufthansa och Swiss Airlines. Notera dock att du inte får tillgång till deras motsvarighet.

Du behöver även se till så att ditt EuroBonus nummer finns registrerat för intjänande av poäng på dina resor, för att kunna bruka dina förmåner som SAS EuroBonus Guldmedlem.

Välkommen åter.


Jag läste DrKlas inlägg #102 så nu verkar det som det fungerar.
 
Svar idag från guldsupporten angående Fast Track på Landvetter för EBG vid resande med Lufthansa:

Det stämmer att du som Guldmedlem får tillgång till SAS Fast Track när du reser med SAS, Wideroe eller en Star Alliance partner som Lufthansa och Swiss Airlines. Notera dock att du inte får tillgång till deras motsvarighet.

Du behöver även se till så att ditt EuroBonus nummer finns registrerat för intjänande av poäng på dina resor, för att kunna bruka dina förmåner som SAS EuroBonus Guldmedlem.

Välkommen åter.


Jag läste DrKlas inlägg #102 så nu verkar det som det fungerar.
Ok, så nu får man alltså fast track som EBG+ även om man flyger med annat Star Alliance-bolag... Det är inte helt konsekvent, men bra att de verkar ha fått ordning på det nu. Om det nu har fått det.
 
Toppen