Senaste nytt

SAS Fast track Kastrup

  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SK flightnummer
Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by".

Hmm, det där stämmer nog inte. Jag blev skickad till FT på en Swiss Business biljett utan SK flightnummer och utan status i någon allians.
 
Var det SAS FT eller Copenhagen Express? Swiss använder sig av Copenhagen Express.

Vet ej, trodde det bara fanns en FT på CPH? Har aldrig sett någon annan i alla fall, vet ej hur det ligger till i T3 men jag går från T2 alltid då LX har checkin där. Oavsett vilket, så är ju Fastrack samma som fasttrack :)
 

Agö

Medlem
Vet ej, trodde det bara fanns en FT på CPH? Har aldrig sett någon annan i alla fall, vet ej hur det ligger till i T3 men jag går från T2 alltid då LX har checkin där. Oavsett vilket, så är ju Fastrack samma som fasttrack :)
Ja, då är det inte SAS egna FT som denna tråd handlar om utan CPH Express som drivs av flygplatsen och som utnyttjas av ett antal bolag. Det lustiga är att Lufthansa inte ger fast track via CPH Express (vilket Swiss gör) - om detta har det diskuterats mycket i andra trådar.
 
F

FCT

Guest
Det är SAS Fast track tråden handlar om då jag oftast flyger Lufthansa och därför inte har rätt till Fast track oavsett biljettklass.

Det är lite sorgligt att man som resenär i Lufthansa F med connection i business class måste köa i vanliga (ibland långa) kön för security.
Har påpekat det flera gånger till Lufthansa och de säger hela tiden att "de förhandlar om det" men inget händer! :(
 
Jeg havde en interessant oplevelse i SAS Fast Track på CPH i juli. Familien fløj Austrian Business fra CPH, jeg med EBG i bookingen. Alle kunne gå igennem den nye speedgate(slowgate?) uden problemer - på trods af at 3/4 havde ikke-SAS billet og var statusløse... Vi havde naturligvis adgang til FT, men jeg havde forventet at der var behov for manuel behandling på 3/4...
 
Toppen