Senaste nytt

SAS försvar mot att de tar bort Champagne i Business och Economy Extra Intra-Europa

Snosken

Medlem
Personligen är jag ingen "kännare" av Champagne så för min del spelar det ingen roll om det blir nåt annat...mig skulle dom lätt kunna lura... fast jag dricker det gärna :)
Men jag blir ju riktigt sur när man hör vad den där personen svarar!? Verkligen fel person att ha på en sån plats.

Även om jag själv som sagt inte bryr mig så kan man väl lätt notera att eftersom så många på detta forum är emot denna ändring, så borde väl det ändå representera ganska väl vad Business Class resenärer tycker... så jag tror nog SAS bör tänka om i detta läge.
 

Alx

Medlem
Har SAS inte råd att bjuda på champagne i business class med tanke deras höga biljettpriser så lär snart hela SAS tas bort när det är dags för konkursförvaltaren att avveckla verksamheten...

Dumsnåla idéer ska alltid straffa sig...
 

Concorde

Founding Member
Av nyfikenhet... är det fler bolag som kommer göra denna "ändring"/"besparing"?

Inte vad vi känner till, men dom lär ju gnugga händerna nu när SAS degraderar sin produkt. F.ö. talade jag med en mycket trevlig SAS flygvärdinna häromdagen i matbutiken. Jag sade "det kan inte kännas jättebra att servera det där 5 kronors mousserande vinet i business om kunden bett om champagne".

Först var hon något defensiv men höll med ganska snabbt att det är en korkad besparing som gör mer skada än nytta. Hon skrattade åt att "det är kunderna som sagt att det är ok".

Antagligen har dyra konsulter eller SAS excel trollare gjort en enkät (troligen skruvad åt ett visst håll) där man frågar vad som är mest viktigt för "dig" i respektive kabin. Champagne hamnade då säkert långt ner, vilket alltså betyder att vi inte vill ha det ombord... :rolleyes:

Det är för mig förbryllande hur någon fortfarande väljer att flyga ett bolag som är:
Ofta dyraste alternativet
Boskapsklass där bak
urholkade service koncept
bedrövligt bonusprogram
Gamla förlegade kabiner och maskiner (en ny 737-8, woho!)

Och ett förakt mot sina kunder. Inte personalen alltså, beslutsfattarna.
Visst, man tar hand om sina Pandions. Men då finns det bra mycket bättre "super" nivåer på LH och BA.

Så, nu fick jag det sagt :)
 

nilsson

Medlem
Det är ju så klumpigt gjort också. Det hade ju inte varit svårt att ta någon känd somelier (Bengt Frithiofsson) och införa en "Sommarkampanj - Mousserande viner från hela världen" där man serverar bubbelvin som är "bättre anpassade för servering på hög höjd" (allt bullshit förstås). Låt flygvärdinnan presentera vinet och regionen det kommer ifrån, vilka druvor som använts etc. Och sedan permanentar man det hela efter positiva reaktioner från resenärerna.
 

JacobGBG

Medlem
Det är för mig förbryllande hur någon fortfarande väljer att flyga ett bolag som är:
Ofta dyraste alternativet
Boskapsklass där bak
urholkade service koncept
bedrövligt bonusprogram
Gamla förlegade kabiner och maskiner (en ny 737-8, woho!)

För att det är oftast det enda vettiga alternativet att samla poäng på för oss svenskar som inte är högfrekventa resenärer. :-(
 
Toppen