Av nyfikenhet... är det fler bolag som kommer göra denna "ändring"/"besparing"?
Inte vad vi känner till, men dom lär ju gnugga händerna nu när SAS degraderar sin produkt. F.ö. talade jag med en mycket trevlig SAS flygvärdinna häromdagen i matbutiken. Jag sade "det kan inte kännas jättebra att servera det där 5 kronors mousserande vinet i business om kunden bett om champagne".
Först var hon något defensiv men höll med ganska snabbt att det är en korkad besparing som gör mer skada än nytta. Hon skrattade åt att "det är kunderna som sagt att det är ok".
Antagligen har dyra konsulter eller SAS excel trollare gjort en enkät (troligen skruvad åt ett visst håll) där man frågar vad som är mest viktigt för "dig" i respektive kabin. Champagne hamnade då säkert långt ner, vilket alltså betyder att vi inte vill ha det ombord...
Det är för mig förbryllande hur någon fortfarande väljer att flyga ett bolag som är:
Ofta dyraste alternativet
Boskapsklass där bak
urholkade service koncept
bedrövligt bonusprogram
Gamla förlegade kabiner och maskiner (en ny 737-8, woho!)
Och ett förakt mot sina kunder. Inte personalen alltså, beslutsfattarna.
Visst, man tar hand om sina Pandions. Men då finns det bra mycket bättre "super" nivåer på LH och BA.
Så, nu fick jag det sagt