Senaste nytt

SAS första cafélounge kommer i april - i Trondheim

MarcusC

Medlem
Är det ungefär samma koncept som Lufthansas Senator Café i München?

SEN Cafe är ju en "riktig" lounge med bemannad bar. Med väldigt trevligt utbud. Om ön mer begränsat än i Senator Loungerna. SAS "cafe" känns lite enklare?! Men ändå trevligt initiativ. Ser fram emot första rapporten när den öppnat
 

David

Medlem
Påminner mig om Airberlin exclusive waiting area. Bra initiativ från SAS att satsa på de lite mindre flygplatserna utan att för den delen behöva belastas av en kostad av en full lounge.
 

Kiev

Medlem
[GALLERY=]
image.jpg
[/GALLERY]
Det nærmer seg definitivt :)
 

Jacob

Medlem
Det finns ett preliminärt öppningsdatum men det är inte bekräftat än, och bilden avslöjar väl varför.

Men det är inte långt borta nu.
 
Enligt SAS norska sida så öppnar de i Trondheim den 27 april. Har aldrig varit på Vaernes, men skall flyga dit från Arlanda och byta till Wideroe på torsdag och tillbaka nästa söndag. Ni som känner till flygplatsen, ligger denna lounge så att man kan använda den både när man kommer från utrikes till inrikes och vice versa? Eller bara på ett av hållen?
 
Hvis jeg forstår og husker korrekt, så ligger loungen indenrigs. Transfer fra inderigs til udenrigs er enkelt, jeg er dog usikker på hvordan det er fra udenrigs til indenrigs. @Kiev ved der sikkert :)
 

vegardg

Medlem
Enligt SAS norska sida så öppnar de i Trondheim den 27 april. Har aldrig varit på Vaernes, men skall flyga dit från Arlanda och byta till Wideroe på torsdag och tillbaka nästa söndag. Ni som känner till flygplatsen, ligger denna lounge så att man kan använda den både när man kommer från utrikes till inrikes och vice versa? Eller bara på ett av hållen?
Du bør kunne benytte den begge veier. Fra utenriks til innenriks må du gjennom sikkerhetskontroll på nytt. Kommer du fra innenriks kommer du rett inn i området hvor loungen er, og kan deretter gå til utenriks.
 
Du bør kunne benytte den begge veier. Fra utenriks til innenriks må du gjennom sikkerhetskontroll på nytt. Kommer du fra innenriks kommer du rett inn i området hvor loungen er, og kan deretter gå til utenriks.
Godt at se jeg ikke husker helt forkert! Ser frem til første besøg i slutningen af maj :)
 
Toppen