Senaste nytt

SAS första Airbus A320 (bild)

SE-RJE og SE-RJF kommer til å være på svensk register da eierne ikke har krevd å ha dem registrert i et spesifikt land(ref IC flåten).

Henrik !

Fattar inte detta med "eierna har krevd" SAS äger ännu direkt eller vi komanditbolag mer 16 flygplan ?
Då borde fler vara registrerade i Sverige ??

SE-RJE og SE-RJF er leased, og bakgrunnen for at de kommer inn i SAS flåten er at SAS stilte garanti på vegne av SpanAir. Så er det slik at utleier har flere og bedre rettigheter til å få returnert flyet når flyet er registrert på norsk register kontra svensk og dansk. Dermed krever ofte utleier/eier at flyene registreres i Norge. Noe som også er bakgrunnen for at en del av IC flåten omregistreres fra svensk og dansk register til norsk register....
 

Agö

Medlem
Är det ingen som har åkt SAS A320 än? Valde precis en avgång (SK402 den 13 februari) med A320. Får väl ta lite bilder denna tidiga morgonflight.
 
Är det ingen som har åkt SAS A320 än? Valde precis en avgång (SK402 den 13 februari) med A320. Får väl ta lite bilder denna tidiga morgonflight.

Åkte (ofrivilligt) med deras nya A320 mellan ZRH och CPH den 19e januari.

Allting såg nytt och fint ut, nya tunnare stolar etc. Dock dryga flygvärdinnor som inte alls verkade vilja jobba den dagen. Skulle egentligen flygit Swiss men missade min connection på ZRH pga. försenad ankomst.

Får ju inget att äta på SAS överhuvudtaget, enbart kaffe eller té. Vill man ha vatten så får man ett halvt glas, vill man ha mer så får man köpa det. Små saker kanske, men gillar när man kan ta sig ett glas rött och få något tilltugg till det. Därför väljer jag alltid Swiss före allt annat.
 

Agö

Medlem
En härlig flygning ikväll med SK742 CPH-VNO. OY-KAM, Randver Viking. I trafik sedan några veckor för SAS. Sprillans ny interiör, härligt. Gott om utrymme, bekväma stolar, ljust och fint och en dansk/svensk besättning som var utmärkt. Ser fram emot många resor med SK A320!
 

NotRyan

Medlem
Intressant, hur var beläggningen till VNO? Jag har åkt till Vilnius via Köpenhamn ett flertal gånger, då har det alltid varit CRJ 900. Kul om beläggningen motiverar en A320!!!!

Mvh
/NotRyan
 

Agö

Medlem
Intressant, hur var beläggningen till VNO? Jag har åkt till Vilnius via Köpenhamn ett flertal gånger, då har det alltid varit CRJ 900. Kul om beläggningen motiverar en A320!!!!

Mvh
/NotRyan

Låg. Två personer i C, vi tre + en till i Y, kanske 50-60 pax i Y. 168 platser. Den här kärran skulle ju dock nattas i Vilnius och sedan köra måndag morgon till CPH så det var kanske bra beläggning åt andra hållet. Men som sagt, en härlig känsla och välkommen i SAS-flottan. Åkte CRJ-900 tillbaka idag, rätt hög beläggning.
 

Agö

Medlem
Benutrymme (för en 175 cm lång person ska sägas ;))

SAS A320.jpg
 
Toppen