Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

MalinMa

Medlem
Hej
Mitt år 9 för life time guld kvalade jag inte in enl SAS.
Har dock varit guld hela perioden och trodde att det skulle räknas in. Trodde dock att det skulle behållas pga covid.
Har fortfarande diamantstatus….blir gråhårig kring vad som gäller, är det bara att gilla läget och börja om på år 1?
 

Attachments

  • F2271DB6-1916-4D92-BF43-5A6E0C70217D.png
    F2271DB6-1916-4D92-BF43-5A6E0C70217D.png
    89,9 KB · Visningar: 162

folo

Medlem
Finns det något man kan göra?

Vilken kvalificeringsperiod har du?

Jag fick min 20/21-period förlängd av SAS (den du inte kvalade på enligt skärmdumpen), och minns jag inte fel var det grupper med brytperiod både tidigare och senare på året som fick det också. Vill också minnas att det har varit 1 eller 2 case här på BC där folk inte förlängts p.g.a. fel och det fick korrigeras manuellt av SAS. Hoppet är inte ute.
 

MalinMa

Medlem
1 Nov - 31 okt är min kvalificerings period.

Vill minnas att något skulle korrigeras under grace perioden men jag kanske har missförstått
 

palmen

Moderator
1 Nov - 31 okt är min kvalificerings period.

Vill minnas att något skulle korrigeras under grace perioden men jag kanske har missförstått
Låter som något blivit fel från SAS sida då du haft minst guld 8 åt innan som var kvalificerande. Detta borde senast i januari ha återspeglat sig på din LTG sida. Jag skulle omedelbart kontakta sas i detta ärende, allas status under 2021 som man tjänat på egna meriter ska ha förlängts.
 

Tomas E

Medlem
1 Nov - 31 okt är min kvalificerings period.
Men då har det ju blivit fel någonstans?
Du tycks ha kvalificerat på egna meriter 2019-20, vilket alltså var kvalificeringsperioden 1 nov 2019-31 okt 2020.
Som synes av första inlägget i tråden införde SAS automatisk förlängning med ett år (åt gången) på kvalificeringsperioder som slutade 31 mars 2020, förutsatt att man ursprungligen tjänat in statusen på egna meriter. Detta har sedan pågått till 31 december 2021. Sådana förlängningar räknas mot lifetime gold.
Både 31 oktober 2020 och 31 oktober 2021 ska du ha förlängts automatiskt (oavsett hur mycket du flugit), och de förlängningarna ska räknas mot LTG.
 
Toppen