SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. mha321

mha321 Medlem

Och att sas finns kvar då...

011430121, FF#1 och Naga gillar detta.
  2. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Hur är det möjligt att vissa fått förlängt 2 ggr utan att jag fått det 1 gång?

Har kvalificieringsperiod 2020-12-01 – 2021-11-30. Antar att jag omfattas av senaste förläningen? För det har inte uppdaterats på sas sida. Det är säkert inte komplext med alla förlängingar men jag har svårt för att förstå :)

3. djacobsson

djacobsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har samma period som du, fick mailet idag!

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Din status blev förlängd 2020-11-30 om du inte på egna meriter redan nått upp till samma nivå. Du kommer även i år få samma förlängning 2021-11-30 om du själv inte nått nivån.

Om dual däremot under 2020 ramlade ner en nivå jämfört med den status du hade har något blivit fel och du bör kontakta sas.

Observera att den faktiska förlängning av status sker inom grace perioden, brukar ske 8-12 veckor in på nya kvalåret.

5. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Ja under 2020 så kvalade jag upp till EBG. Okej så förlängning sker med ett år inom min graceperiod vilket blir i december 2021 eller januari/februari 2022. Tack för svar

6. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fru ulagun fick mejl om förlängning, men jag som är gold for life har inte fått någon förlängning
    Orättvist :D

Rasmus_1, dino_81 och rosenstam gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt, då du själv nådde nivån så behöver den ju inte förlängas av förklarliga skäl. Når du inte guld igen innan slutet på november så förlängs den automatiskt. Det är väl lite semantik över det men finns fick en förlängning förra året som dock var verkningslös då du nått status själv.

8. Gus

Gus Medlem

Detta var trevliga nyheter. Jag fick också förlängt ett år till nu. Då blir det tre år med EBG helt utan effort från min sida. För två år sedan blev jag ombokad till United och LOT till Chicago på en bonusresa när SAS strejkade. Det gav så mycket poäng så jag fick EBG det året. Och nu pandemiförlängning 2 år :).

imartin, Rasmus_1, Rickard_O och 6 andra gillar detta.
  9. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också den perioden men har inte fått något mail ännu? Kvalade in själv 2020 och tappar annars guld feb 2022 efter grace tiden gått ut.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS är ju inte direkt kända för att mail går ut till alla.
    Man behöver inte få ett mail för att status ska förlängas, det är irrelevant för om det blir förlängt eller ej.

imartin och mischadee gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!