Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Blir inte jätteförvånad om så sker om ca 2 månader. Var ju tämligen säker på att de skulle förlänga året ut åtminstone, och tror de kommer fortsätta göra så (är ju en väldigt okvalificerad gissning).

Jag håller med. Jag tror att man förlänger så att alla har fått förlängt 2 år.

Eftersom resandet nu ändå börjar återstarta lite grann, men troligtvis i långsamt tempo, så tror jag att man därefter kommer att köra kvalificeringskampanjer liknande det vi såg i våras då man fick 3 gånger (?) poängen.

På så vis underlättar man för återkval i en tid med minskat resande samtidigt som man också uppmuntrar till ökat resande och får in lite pengar.

Dessutom så låser man sig inte vid risken att behandla sina medlemmar orättvist där vissa kanske får ytterligare förlängd status och andra inte.

Jag tycker i alla fall att det skulle vara en rimlig lösning under det kommande året.
 

SSA

Medlem
Vill se fram tills feb -22, då har väl alla fått förlängt två gånger?

Nej?

Jag har kvalificeringsperiod juni till maj och har bara fått förlängt en gång?

De borde som någon skrev förlänga så alla får samma förutsättningar och inte göra så att några få grupper gynnas.

Vi lever väl i 2021? Det ska ju vara jämställt och rättvisa överallt i samhället så varför inte hos SAS? ;)

Hur ska jag hinna resa ihop ett Diamond på ett halvår med bara ett par semesterdagar kvar? Man kunde ju inte resa något i sommar utan krångel och det man tjänar mest på, långresor är fortfarande ganska svårt och framförallt stängt. Guld kan man nog fixa men hinner nog inte med EBD.

På 2 år har jag suttit mig på ett flygplan 6 gånger och alla gånger med SAS och det är för lite. Jag tjänar nästan alla mina poäng på resor till USA och Asien.
 
Last edited:
Toppen