SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant, men som @Berglund helt riktigt påpekar så låter de alla som inte uppnår status behålla dessa till skillnad från de som går upp eller försvarar sin status. Lite märkligt.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En föraning av framtidens 'non-frequent flier programs' där du premieras i samhället när du inte flyger.

- Jaha, du flyger fortfarande alltså? Näe, jag är Platinum-For-Life non-frequent flier serru.[Viftar med Platinum-metallkort och glider förbi kön till statliga resursfördelningskontoret]

Sir Lemon och Berglund gillar detta.
  3. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit borta från turerna med förlängning. Har kvalificeringsperiod: 2020-12-01 – 2021-11-30. Som jag förstår det kommer min nuvarande status på EGB inte att förlängas tills 2022-11-30?

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som det är kommunicerat så har du ännu inte fått förlängt. En gissning är att det kommuniceras en ev förlängning under första halvan av september.

5. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar. Har det spelat någon roll om man har gått upp i status under perioden eller inte? Eller har förlängingarna som gjorts hittills varit oavsett?

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Förlängning för alla som uppnått status på egna meriter

7. Hachans

Hachans Medlem

Det är något som inte kostar dem en krona att göra. Få flyg som går, få lounger öppna, etc etc. Men när de gör de, och sen kör kampanjer på tex 4x poängen som SAS gjorde i sommar så öppnar folk glatt plånboken och gör resor de inte hade tänkt göra annars för att uppnå ett guldkort som just nu inte ger några fördelar knappt. Vilket är ett konstigt beteende om du frågar mig men alla gör som de vill.

Men har SAS verkligen gjort något mot sina frekventa resenärer. En uppoffring och något som kostar dem pengar?
    Nej, det har de inte. Och kommer inte göra heller. Lika lite som ICA ger bort varor till sina stammisar för att vara schyssta, kommer ett flygbolag vara generöst mot sina bästa kunder.

Så utnyttja programmen så gott det går, men att förvänta sig att lojaliteten är lika stor på båda håll är rätt naivt.

Abbs gillar detta.
  8. Enhet

Enhet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror jag med - och enligt mitt ringa förmenande anser jag att det är tämligen rimligt (med reservation för att utvecklingen när det gäller covid plötsligt skulle vända i en markant negativ riktning igen. Och om så skulle jag tippa på större problem än ev förlängning av status).

10. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Livet är inte alltid rättvist.
    Jag hade gärna flugit ihop min status men jag varken kan eller får pga C19 så jag är nöjd att SAS ger den här "goodwillen".

Tobbe.O, FF#1, Sir Lemon och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!