SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast problemet är att min grace passerats. Var Diamond t o m juni 2021. Fick alltså förlängd Diamond för kvalåret 2019-2020 där jag bara lyckades nå guld själv. Har inte fått något alls för kvalåret 2020-2021 som du kan se på bilden ovan. Har alltså tappat Diamond samt förlorat min LTG-streak. Kötid hos SAS som Guld är inte kul :(

2. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratat med SAS nu, tekniskt strul från deras sida och ska hanteras manuellt. Phew! :D

John Rosenbaum, emj84, Glenn E och 8 andra gillar detta.
  3. Om jag förstått rätt så är det endast om man fått medlemsskapet i gåva som det inte räknas som egna meriter. Jag har som många andra fått förlängning men är 6000 poäng ifrån så då borde jag omfattas. Korrekt antagande väl?

John Rosenbaum gillar detta.
  4. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer rätt bra det.

Robert flysas gillar detta.
  5. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu så! SAS har fixat Diamond-statusen och jag har fått flighter för 2020. Halvvägs till LTG!

IMG_20210722_082927.jpg

6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Samtidigt är det ganska lätt att kvalificera sig till EBG på segment. Har aldrig någonsin flugit ihop EBG på poäng genom jobbet, enbart segment. Två vändor månden i ekonomi räcker ju.

7. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har vi strax sista augusti, ingen som har hört något om ytterligare förlängningar?

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    6e Juli kom förra 2-månadersförlängningen så 6e Sept får vi nog vänta till åtminstone. Är hyffsat trygg med att de förlänger åtminstone året ut.

Tim Karlsson och FF#1 gillar detta.
  9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter rimligt... får hopppas på det. Har Helår och i skrivande stund 0 resor. Annars blir det Milage run i november...

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är i precis samma sits. Vi får leta mileageruns framåt November ifall det skulle bli så

John Rosenbaum, LPC123 och FF#1 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!