SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. Enhet

Enhet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det officiellt med 31 Oktober: Hur behåller jag min nivå? Jag planerade att göra en bokning, men det gick inte på grund av den nuvarande situationen. | SAS (även synligt via Upptäck världen med EuroBonus | SAS

Peter C Carlsson, Meazza, Tobbe.O och 10 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  3. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, var väldigt säker efter infon jag fick tidigt i våras då tydligen mångas status går ut i september och oktober. De ville inte kapa status ”pyramiden” och jag har därför tagit det lugnt med EBD försvarandet som jag delgett er vänner. För övrigt har vi det väldigt bra på en ö i medelhavet nu efter en poängbokning. ;)

Det känns till och med betydligt bättre än vanligt med så få turister här. Verkligen suverän service överallt. :):)

aruba1, Doctor-X, Mikael Stillman och 2 andra gillar detta.
  4. stopover

stopover Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För oss med brytpunkt mellan 31 maj – 31 augusti 2021 så såg den tidigare informationstexten ut så här:

"Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss."

Skulle bli riktigt förvånad om det inte var fallet för alla andra också.

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Får rätta mig själv…. Detta är ju min första period jag ”får” så det måste var lugnt med utgång 31 oktober. (Tog bort ursprungs inlägget)
    Skönt med lifetime gold men faaan vad jag saknar att resa!

stopover gillar detta.
  6. Enhet

Enhet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Aron sa på Eurobonus Live, att de ämnar att hålla pyramiden intakt med exemplet att om det finns 20 000 EBD idag ska det finnas 20 000 EBD när pandemin är över, så i praktiken bör de som har kvalificeringsperiod januari och februari kunna sitta lugnt och vänta ut pandemin.
    Nu har ju dock SAS haft sin 4x-kampanj (första av flera med multipel?) och en del nya har blivit EBD men utgår från att det är ytterst få i praktiken.

SilverJonten gillar detta.
  7. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och där kom mailet från SAS om förlängning =)

Macs, Doctor-X och Mattias Holmén gillar detta.
  8. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    33551580-5270-431E-AF08-B23A525A055F.jpeg

Tack SAS!

imartin, Doctor-X, Canadien och 1 annan gillar detta.
  9. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas på förlängning för oss med kval mars 21-feb 22.

ResenärenLars, SilverJonten, P-L och 7 andra gillar detta.
  10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas kan man ju... Har helår och räknar kallt med att måsta kvala... Mja... De borde nog förlänga... Med tanke på hur segt det går och hur många företag som har 0 budget på resor till Q4 eller tom resten av året.

Gus och Remington Steele gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!