SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yup, att skaffa kreditkort är en egen merit. :)

CoooC, dino_81, Brandforce och 2 andra gillar detta.
  2. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det utgår jag ifrån då det kvalificerar för LGT t.ex. Jag tolkar "own merits" som att det inte gäller om du fått ett kort i gåva av en Gold/Diamond eller om du t.ex. har status genom ett avtal eller liknande.

Gru, molntankar och Crille81 gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen blev det lite information från SAS.
    Känner bara att jag är för seg i huvudet just nu för att tolka in vad det innebär för mig, får läsa detta imorgon igen

4. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt svårtolkat. Har ett intjänat guld med kvalår som slutar nu 30/4 2020. Vad gäller egentligen?

varva77 gillar detta.
  5. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon vits alls att återkvala till EBD i höst? Det är fortsatt möjligt att jag klarar detta med lite arbetsrelaterade ströresor som beviljats framöver.

Jag är dock inte otacksam på något sätt att säkra EBD istället för mitt LT-EBG tills början av 2022. Bra jobbat av SAS som äntligen ger tillbaka till oss trogna frequent flyers.

Ännu ett år säkrat hade såklart varit ännu trevligare och vi gillar ju att ha mål att jobba mot här på B.C.

jumbooze gillar detta.
  6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag gissar utifrån gängse tolkning här är att du har guld som du skulle haft ändå, dvs till 30 april 2021 + 3 månader.

7. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det är väl rimligt att anta att de som redan uppnått guld/diamant på det nuvarande kvalificeringsåret inte får något ytterligare år.

9. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket möjligt. Men det känns rejält otydligt. Speciellt eftersom Sas skriver att man förlänger med 12 månader.

jumbooze och M.K gillar detta.
  10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter med samma period och är nästan Diamond, jag var på väg att köpa baspoäng för att komma upp i Diamond men om nu perioden förlängs så kan man tolka det som att jag har mycket längre tid på mig att skrapa ihop mina resterande 8000p eller som att min nuvarande EBD förlängs till det nya datumet och jag nollställs som vanligt.
    Finns det någon vits med att köpa resterande baspoäng nu när förlängning sker.

Tänk vad många olika scenarier man kan röra till det med

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!