Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Daichan77

Medlem
Mitt går ut den 31 Augusti. :)

Skärmavbild 2021-02-23 kl. 12.29.45.png
 

palmen

Moderator
Fick mail precis att jag behåller min status ytterligare en period. Min kvalperiod går ut 31/7 och jag fick förlängt även förra året. Flög in min nivå under perioden som slutade 2019, men har därefter inte nått upp till den.
Mailet nämner att det är perioder fram till 31/8 som berörs nu.
Har redan life time gold, men det nämns också att dessa förlängningar kvalificerar mot 10 års sviten.
Nu kom mailet till mig också.
Trevligt och välskrivet och personligen tycker jag inte det lämnar några frågetecken för vad som gäller för mig.
 

chrisljo

Medlem
Fick mail precis att jag behåller min status ytterligare en period. Min kvalperiod går ut 31/7 och jag fick förlängt även förra året. Flög in min nivå under perioden som slutade 2019, men har därefter inte nått upp till den.
Mailet nämner att det är perioder fram till 31/8 som berörs nu.
Har redan life time gold, men det nämns också att dessa förlängningar kvalificerar mot 10 års sviten.

Fått samme. Fint med bekreftelse.
 

M.K

Medlem
Det kommer nya ”initiativ” för att behålla status, det första under mars månad, från SAS enligt rykten. Jag saknar källa denna gång men ändå värt att nämna för er andra som också har senare kvalificeringsperiod efter 31 augusti tycker jag. Mer info lär alltså komma officiellt inom en dryg månad.
 

Lagerman

Medlem
Fick samma mail idag och det var skönt med en bekräftelse. Också trevligt att man såg till att begära in statuspoäng för inställda longhauls i början av Corona. Det var detta som fixade återkvalificeringen "på egna meriter"...
 
Toppen