Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

palmen

Moderator
Förstår jag det rätt att bara den som är på väg att nedgraderas får en förlängning?

D.v.s. att den som har poäng för att behålla sin nivå bara får det normala 1 år fram fr.o.m. årsförfallodatumet?

(Jo visst finns det en logik i att bara förlänga de som "behöver" det, det är bara det att samtidigt skapas ju ett stort incitament att inte flyga. Varje TP man ev får in fr.o.m. nu och till och med sista april är ju isåfall bortkastade. Dvs det är smartare att lägga ev. bokningar ett år fram istället för i närtid)
Har du själv kvalat in får du ingen extra förlängning med ytterligare ett år.
 

Tonton

Medlem
Hur långt tid efter er period tagit slut har ni fått lifetime diagrammet uppdaterat? Min period gick ut i september och fortfarande inte uppdaterat att jag kvalat in den perioden.

Efter graceperiodens utgång läste jag nånstans. sista december i ditt fall då.

Min uppdatering har jag för mig kom i augusti/september och min grace går ut i sista september.
Är nog bara sitta lugnt i båten. Har du inte fått förlängningen i mitten på december kan du dra ett mail till guld/diamond supporten och fråga.

Jag har min period oktober-september. Således är min graceperiod oktober-december.

När jag tittade förra helgen så hade ingenting hänt. När jag tittade nu ikväll så hade jag fått totalt 91 segment inlagt på mitt konto - halvvägs in i min graceperiod.

Gissningsvis så kör de en körning varje/varannan månad för att se vilka som ska fixas till.
 

ErikLi

Medlem
Vad tror ni om läget?. Min period går ut sista juni, har rest 0 hittills. Om världen öppnar upp tex mars/april så fixar jag det. Men om de tar till maj tex så kan det bli lite tight
 

palmen

Moderator
Vad tror ni om läget?. Min period går ut sista juni, har rest 0 hittills. Om världen öppnar upp tex mars/april så fixar jag det. Men om de tar till maj tex så kan det bli lite tight
Läger just nu är att närmsta 3 månader kan man inte göra något ändå troligtvis, dvs inget att oroa sig över nu då man inte kan påverka. Min gissning är att sas innan januari är slut tar ett beslut om de ska förlänga folks status mer. Just nu är det April 2021 som gäller för förlängning, min gissning är att det förlängs åtminstone för de med år som slutar juni 2021.

Om SAS vill återfå lite goodwill skulle de gå ut redan nu och säga att allas status förlängs 2021. Det skulle vara ett litet incitament att faktiskt lägga bokningar hos sas nu när förtroendet är i botten.
 

ErikLi

Medlem
Läger just nu är att närmsta 3 månader kan man inte göra något ändå troligtvis, dvs inget att oroa sig över nu då man inte kan påverka. Min gissning är att sas innan januari är slut tar ett beslut om de ska förlänga folks status mer. Just nu är det April 2021 som gäller för förlängning, min gissning är att det förlängs åtminstone för de med år som slutar juni 2021.

Om SAS vill återfå lite goodwill skulle de gå ut redan nu och säga att allas status förlängs 2021. Det skulle vara ett litet incitament att faktiskt lägga bokningar hos sas nu när förtroendet är i botten.

Tack - Håller tummarna att du har rätt!
 

John Mack

Medlem
Min period slutar 03-31 (Guld nu med noll resor sedan mars). Visst skulle den förlängas ett år? När syns den förlängningen? Just nu står det fortfarande 210331.
 

trekker

Medlem
Min period slutar 03-31 (Guld nu med noll resor sedan mars). Visst skulle den förlängas ett år? När syns den förlängningen? Just nu står det fortfarande 210331.
Jag fick aldrig något mail så hoppas det gäller mig ändå, men jag utgår från att du inte kommer få någon uppdatering förrens efter din period är avslutad.
 

bachelor

Medlem
Har min period 1/1 -31/12 och trots att jag bara hade en resa förra året blev min status förlängd. Nu undrar jag vad ni tror sannolikheten är för att SAS förlänger ytterligare? Frågar eftersom jag troligen kommer missa minst ett halvår till av de jobbresor som tidigare var standard.
 
Toppen