Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

intuition

Medlem
Troligen olika vad folk tycker här på forumet, jag sitter i nästan samma sits men med 30 nov som brytdatum för året och jag inväntar 1000 status poäng från MCD och saknar då 150p som jag redan köpt för att vara klar med egen kvalificering till guld. Så ja jag anser att det är en god idé att köpa dom sista poängen
Hur mycket måste man äta för att få 1000 statuspoäng från McDonalds?
;)
 

mha321

Medlem
Hur mycket måste man äta för att få 1000 statuspoäng från McDonalds?
;)
Ha ha ha ja du det blir några Big Mac och QP det :) Master Card och aldrig någon förkortning igen från mig :)
Så länge man har mastercard så behöver man ju fortsatt en burgare per månad för att få in status poängen. Förutsatt att man bara använder sitt mc på mcd. :)
 

IT-snubben

Medlem
Min period går ut nu 31 Oktober.

Har 44 810baspoäng idag, dvs 190poäng normal återkvalificering. SAS kommer förläng min status i och med Covid-19.

Är det värt att köpa kvarstående baspoäng för 200kr för slippa eventuella strul framöver med lifetime gold?

Jag skulle vänta. Du har ändå 123 dagar på dig att se om du får förlängt.
 

palmen

Moderator
Min personliga åsikt är att det är värt att kvala in på egna meriter när du är så nära. Vem vet om det kommer någon fördel for de som kvalade in själva eller de som fick statusen förlängd automatiskt.
Med så få poäng som saknas ser jag det som en bra "försäkring". Statusen kommer att förlängas oavsett, men lika bra att göra på egna meriter när det är så nära.
 

pepzz

Medlem
Min period är Nov-okt, så nu är jag inne i ny period där allt är nollställt. Hur länge fick ni vänta på att sas manuellt la till poäng eller resor så ni fick behålla guld/diamant status? Syns inte som kvalificerad ännu på lifetime gold sidan för år 2019-2020.
 

Jainzar

Medlem
Min period är Nov-okt, så nu är jag inne i ny period där allt är nollställt. Hur länge fick ni vänta på att sas manuellt la till poäng eller resor så ni fick behålla guld/diamant status? Syns inte som kvalificerad ännu på lifetime gold sidan för år 2019-2020.
Nästan 3 månader.
 
Toppen