Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

palmen

Moderator
Man förstår ju att SAS måste dra en gräns någonstans där när de gick ut med giltighetstid, men skillnaden på oss som har exp date mars 2021 mot de som har feb 2021 blir ju löjligt stor just nu... och man har alltså fortarande inte hört något om detta..?
Om inte sas tar hand om de med mars och april exp date 2021 tror jag de det finns en risk i att de kommer få irriterade kunder som inte kommer tänka på att vara lojala i första hand i fortsättningen.
Det är ju ett halvår kvar, så du lär få vänta ett tag till innan du hör något. Oavsett var gränsen dras kommer det bli väldigt stor skillnad på de som har månad innan och efter. Sometimes you win, sometimes you lose.
 

PP4EH

Medlem
Så enligt SAS så ska dom förlänga status i ett år ifall din period faller fram tills 28e feb.
Jag har EBG och min period är 1a mar 2020 till 28e feb 2021. Jag har 21000 poäng och så uselt utbud av flighter som SAS har nu så hinner jag knappast till 45000p tills slutet av feb.
Så det vore väldigt tacksamt ifall man fick det förlängt ett år, men det står fortfarande i appen att perioden är till 28e feb 2021.

det är inte så att man flugit mindre direkt under Corona. Men man har vart tvungen att flyga KLM vilket lett till att man är 80 p ( 2 flighter för dom kör dubbla poäng ) ifrån Sky Blue Gold. :)

Så frågan är hur man kan få bekräftat att man
behåller sitt EBG till 28e feb 2022?
 

trekker

Medlem
Så enligt SAS så ska dom förlänga status i ett år ifall din period faller fram tills 28e feb.
Jag har EBG och min period är 1a mar 2020 till 28e feb 2021. Jag har 21000 poäng och så uselt utbud av flighter som SAS har nu så hinner jag knappast till 45000p tills slutet av feb.
Så det vore väldigt tacksamt ifall man fick det förlängt ett år, men det står fortfarande i appen att perioden är till 28e feb 2021.

det är inte så att man flugit mindre direkt under Corona. Men man har vart tvungen att flyga KLM vilket lett till att man är 80 p ( 2 flighter för dom kör dubbla poäng ) ifrån Sky Blue Gold. :)

Så frågan är hur man kan få bekräftat att man
behåller sitt EBG till 28e feb 2022?
Du kommer få förlängt ett år när ditt år gått ut.
 

varva77

Medlem
9 år som guld och diamond så är väldigt angelägen att nå minst guld i år. Nu har det snart gått ett halvår (mitt år började 1 maj) utan att jag fått ihop en poäng förutom MC premium och Amex... ingen som hört nåt rykte om det blir ytterligare förlängningar eller inte?
 

M.K

Medlem
@varva77 Utan förlängning hade jag i Din situation utan att tveka satsat på att köpa baspoäng med extrapoäng till kursen 1:10 och/eller någon billig MR.

Du kan t ex få snabba 937x2eb i plus genom inrikes MR med vändande plan ARN-MMX för ca 1500:-

52D9AB68-2028-4FFD-A28C-E93F4613B5EB.jpeg

Jag gick även in nu och hade möjlighet att köpa 10 000 baspoäng för 100 000 extrapoäng. Det behövs inte i mitt fall, men det är en enkel möjlighet för Dig.
 
Last edited:

trekker

Medlem
9 år som guld och diamond så är väldigt angelägen att nå minst guld i år. Nu har det snart gått ett halvår (mitt år började 1 maj) utan att jag fått ihop en poäng förutom MC premium och Amex... ingen som hört nåt rykte om det blir ytterligare förlängningar eller inte?
Det är 6 månader kvar, sätt dig ner i båten. Det är väl bara 13000 poäng du kommer sakna om de inte gör något så bara sitta lugnt och vänta.
 
Yes, låt oss hoppas på det.
Om SAS behöver förlänga så har vi nog andra bekymmer än korten :)
Jag behöver ett år till för For Life. 0 resor hittills och 0 planerade och min nya period började 1 Okt. Så få ihop det sista guldet blir nog svårt men även jag går hoppas trots att jag egentligen inte tror på SAS överlevnad i den här formen och då kvittar For Life.
 

GMTmax

Medlem
Om SAS behöver förlänga så har vi nog andra bekymmer än korten :)
Jag behöver ett år till för For Life. 0 resor hittills och 0 planerade och min nya period började 1 Okt. Så få ihop det sista guldet blir nog svårt men även jag går hoppas trots att jag egentligen inte tror på SAS överlevnad i den här formen och då kvittar For Life.
Låter ganska representativt. Många företag har fortfarande reseförbud och jag har endast flugit 6 flighter sedan i april.
Vi får avvakta och se hur de hanterar helt enkelt.
 
Toppen