SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

  1. Ano

    Ano Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon vars period gick ut 31 Maj och som inte förnyade sin status för denna period på egen hand, kanske har möjlighet att delge sin erfarenhet av hur det skötts och sett ut grafiskt inne i profilen. (Deras grace-period avslutades månadsskiftet aug-sep).
     
  2. GMTmax

    GMTmax Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nyfiken på om någon läst/hört något mer kring hur SAS tänkt sig hantera återkvalifikation till medlemsnivåer för exp datum efter den 28feb21? Senaste kommunikationen kring detta kom väl i april eller maj och fortfarande är både trafikprogram och resande kraftigt decimerat.
     
    Last edited: 16 September 2020 kl 23:51
    Skogi gillar detta.
  3. raphaelmak

    raphaelmak Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du får kolla igen efter 31 december, då ska din Eurobonus fortsätta visas som guld. Jag har kvalperioden juni till maj dvs medlemskap till augusti och min medlemsstatus visas fortfarande som diamant nu i september, så det måste ha fungerat automatiskt.
    Efter 30 september kommer din kvalperiod att visas dock som okt 2020-sep 2021, som vanligt.
     
  4. raphaelmak

    raphaelmak Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Och nu oroar jag redan om statusen för 2021-22... verkar som att det inte kommer att finnas så många chanser till att flyga långdistans så är det nästan omöjligt att behålla diamanten. Men jag tror att SAS kommer att ta hand om det när 2020 närmar sig slutet...
     
  5. GMTmax

    GMTmax Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, låt oss hoppas på det.
     
  6. flum

    flum Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att vi får acceptera att det är en ny tid. Det kan ta flera år innan long haul på något sätt liknar det som var. Jag kan tycka att sas borde göra klokt i att fokusera på de som flyger under rådande omständigheter och därigenom drar in kapital till bolaget.
     
  7. mha321

    mha321 Medlem

    Det tror jag också. Men inom en tid, förhoppningsvis kort, handlar det ju om att locka tillbaka kunder.

    Och där hamnar kan ju snarare i en situation där man var för ett antal år sedan, nämligen relativt låg kabin faktor och därför möjligheten att ta med "poängkunder" I ganska stor utsträckning utan att riskera att säga nej till en betalande kund, och alltså kunde man leverera bonus platser till nära koll kostnad. Det är ju allt eftersom kabinfaktorerna har ökat som flygprogrammen ofta steg för steg minskat möjligheterna till bonus flyg och förmåner. I en svag marknad får tex eurobonus en potentiellt sett större betydelse än i den marknad vi haft de senaste åren. Förutsatt att de hänger med i svängarna såklart.
     
    Tveket och Johans00 gillar detta.
  8. Tack för påpekandet, jag som trodde jag tog bilden så jag dolde själva koret. Missade siffrorna där istället.....:/

    Just ja, för fram tills 31 december är jag guld och bör vara därefter med uppdaterad kvalperiod okt 2020-sep 2021. Bara man inte blir av med guld efter 31 december och inte kan göra något åt det. Mest orolig för lifetime gold.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×