Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

trekker

Medlem
Du lägger nog tonvikt vid fel ord. ”a 12-month extension on their current membership level.”

Oavsett om du kvalat för nästa period eller inte så är det din nuvarande status som förlängts.
Och sen får man 12 månader för att man kvalar in till EBG, jag har inte fått något mail eller läst något om att de tagit bort betydelsen av att återkvala till statusen.
 

danielhog

Medlem
Och sen får man 12 månader för att man kvalar in till EBG, jag har inte fått något mail eller läst något om att de tagit bort betydelsen av att återkvala till statusen.
Ja, du får EBG efterföljande period. Inte vilka 12 månader som helst.

Har du redan kvalat in blir förlängningen verkningslös. Det framgår väldigt tydligt om man läser texten. Sen kan man bryta ut enskilda formuleringar och ord som gjorts ovan och skriva att alla får en förlängning, men då klipper man citatet innan ”nuvarande”.
 

TomJ

Medlem
Men om detta kom i mitten av april. Och de som hade kvalificeringsperiod som gick ut 31mars 2020. OCH hade uppnått guld och alltså redan är inne på ny guldperiod som går ut 31mars 2021. Får denne då förlängt till 31mars 2022
 

trekker

Medlem
Ja, du får EBG efterföljande period. Inte vilka 12 månader som helst.

Har du redan kvalat in blir förlängningen verkningslös. Det framgår väldigt tydligt om man läser texten. Sen kan man bryta ut enskilda formuleringar och ord som gjorts ovan och skriva att alla får en förlängning, men då klipper man citatet innan ”nuvarande”.
Så står det inte, men det kvittar nog då inte många kommer kunna resa på ett enkelt sätt närmsta året iallafall. De lär ju förlänga för fler om de inte vill börja rensa ut sina kunder.
 

MTheC

Medlem
Har e-mailet gått ut till alla som omfattas av det? Jag har brytdatum 28/2 men har inte fått något meddelande än men som jag förstått det så ska jag omfattas. Kan ni redan se förlängning på era konton?
 

magost

Medlem
Jag har också brytdatum Feb 28 och har ännu ej fått något email.
Status står som "Mar 1, 2020 - Feb 28, 2021" alltså ej förlängd ännu.
Vi får väl se..
 

MTheC

Medlem
Jag har också brytdatum Feb 28 och har ännu ej fått något email.
Status står som "Mar 1, 2020 - Feb 28, 2021" alltså ej förlängd ännu.
Vi får väl se..
Hoppas att de kanske går i brytdatumsordning. Har vänner med brytdatum i sommar som fått mailet.
 

pswe

Medlem
Jag har också brytdatum Feb 28 och har ännu ej fått något email.
Status står som "Mar 1, 2020 - Feb 28, 2021" alltså ej förlängd ännu.
Vi får väl se..
Brytet vid sista februari 2020 ingår inte i perioden, däremot behöver ni inte flyga en mile under kommande 12 månader för att behålla den status ni har nu fram till våren 2022. Perioderna i sig rör de inte, utan jag skulle gissa att det på era konton kommer mätas mot det ni ser nu, dock utan verklig effekt förutom om ni kommer upp i högre nivå.
 
Toppen