SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Syversen, 22 April 2020.

1. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittills har köpta poäng räknats som egna meriter. Åtminstone när det gäller Lifetime Gold och dylikt.

Skogi gillar detta.
  2. AndersSt

AndersSt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite surt att jag precis köpt 900 baspoäng för 9000 extrapoäng för att säkra mitt guld...
    Men ändå en fin gest från SAS förstås.

3. lars.dec8

lars.dec8 Medlem

För mig hade 10% reducering av kvalificeringsgränsen varit betydligt bättre.
    Har ett guldkort sedan tidigare och 82000 poäng. Brytdatum idag. Med planerade men ej bokade resor i mars-april hade jag haft 88500 poäng. Då skulle jag köpt de sista 1500 poängen. Men nu handlar det om 8000 poäng som måste köpas och jag kan inte bestämma om det är värt 80 000 extrapoäng.
    Slutdatumet för förlängd status kan ju flyttas fram senare i år så att min period kommer med och då är det bra att vara diamond redan.
    Vilka lyxproblem att ägna sig åt en valborgsmässoafton 2020.

rosenstam gillar detta.
  4. Arv

Arv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har annan period än den som går ut idag 30/4 som också fått mailet?

5. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mail igår och är EBD med period som slutar 30/6.

Brandforce och Arv gillar detta.
  6. bachelor

bachelor Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte jaga diamond i ditt läge. Slopad gåva, kanske fler försämringar att vänta, säkerligen ett halvår eller mer där du knappt kommer kunna utnyttja förmånerna mm mm.

Berglund, Canadien och lars.dec8 gillar detta.
  7. Gus

Gus Medlem

Nu har jag fått två år som EBG gratis. Jag har egentligen aldrig tänkt tanken att bli EBG eftersom jag i princip enbart flyger business award.

Förra våren skulle jag flyga till Chicago med SAS. Men då kom strejken och vi blev ombokade till United och LOT i hög bokningsklass vilket gav mig EBG. Och nu får jag ytterligare ett år på köpet. Nu ska jag kanske satsa på lifetime gold, bara 8 år kvar att kämpa!

samet, Bryant, jolmic och 9 andra gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Vänligen använd metoder andra än strejk och pandemi för de nästkommande 8!! :)

samet, Fritidsforskare, ante_77 och 12 andra gillar detta.
  9. travellerrr

travellerrr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, har brytpunkt 30/11 och fick mailet igår.
    Hur var det nu, läggs det automatiskt på ett år till Lifetime gold? Har 8 år nu och tveksamt att jag når upp till Guld till den 30/11 men med denna gest från SAS läggs det alltså till ett år?

10. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jajamän. Så har SAS sagt att det ska vara.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!