Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

TomJ

Medlem
Då väntar man spänt på att första personen får bekräftat att det verkligen stämmer och kan se bevis. Skulle väl tycka att Mastercardet som väl kommer när 31mars plus 3 månader gått borde ha 2 års giltighet nu istället för 1. Men det är nog att förvänta sig för mycket. Hade dock varit trevligt att se guld uppnått på ens eb-sida eller årets stapel i goldforlife

Vad är officiell bc-förkortning för det förresten?
 

palmen

Moderator
Vad är officiell bc-förkortning för det förresten?
Ja, Lifetime Gold kallas det också så beroende på om man säger Life Time Gold eller ej så kan även LTG eller LG funka? Ska nog skriva i lifetime-tråden...
LTG är väl den förkortning man ser oftast på andra ställen, men nu ska jag vara tråkig att säga att BC inte har någon förkortning för det för att vi försöker hålla oss borta från förkortningar rent generellt.
 

Berglund

Medlem
LTG är väl den förkortning man ser oftast på andra ställen, men nu ska jag vara tråkig att säga att BC inte har någon förkortning för det för att vi försöker hålla oss borta från förkortningar rent generellt.
Fast när du själv skrev om Liftetime Gold i januari 2019 så tror jag att du citerade SAS själva och där använde de förkortningen LTG, så den får nog anses tämligen välaccepterad.
Hur blir man Lifetime Gold (LTG) på SAS?
 

Svante

Medlem
Som ett flertal medlemmar brukar mynta: Sitt lugna i båten.

Är man inte inkluderad i denna tidsram, har det HÖGST gått 23 dagar in på ens period i nuläget, och ens period har ju då inte påverkats märkbart ännu.

SAS lämnar dock öppet att denna tidsram kan behövas förlängas framöver beroende på hur kommande månader kommer se ut, men varför skall de göra det i förväg?
De kommer korrigera detta när de har faktisk information att använda sig av, vilket jag ser som naturligt och högst förståeligt.

Denna skrivelse återfinns nederst i SAS facebook-post angående ämnet:
We will continue to closely monitor how the situation progresses and determine if additional measures need to be made. We look forward to seeing you onboard again soon.
_______________________

(Hade man brytpunkt innan Mars 31 2020 (dvs Feb 29 2020 eller tidigare) så inkluderas man heller inte i denna kompensation - För att ens period faktiskt inte påverkades märkbart av nu rådande trafikstörningar.

Därav behöver de skrivelsen "alla vars kvalificerings-period slutar mellan MARS 31 2020 - FEB 28 2021".

Fast just det sista gör mig bara mer förvirrad:)
Min brytpunkt var ju sista februari i år. Perioden SLUTAR den FEB 28 2021.
Således hade jag ju brytpunkt FÖRE 31 mars 2020...
Så enligt teorin ovan (brytpunkt innan Mars 31 2020) så inkluderas jag inte, men enligt sista stycket( -//- -FEB 28 2021) så inkluderas jag...
 
Fast just det sista gör mig bara mer förvirrad:)
Min brytpunkt var ju sista februari i år. Perioden SLUTAR den FEB 28 2021.
Således hade jag ju brytpunkt FÖRE 31 mars 2020...
Så enligt teorin ovan (brytpunkt innan Mars 31 2020) så inkluderas jag inte, men enligt sista stycket( -//- -FEB 28 2021) så inkluderas jag...
Alla kommer ju att inkluderas på något vis eftersom det gäller brytpunkter för alla månader under ett år.

Men om det var så att du inte nådde guldnivå 28/2-20 får du inte förlängt eftersom den brytpunkten inte är inkluderad. Uppfyllde du däremot då men inte till 28/2-21 så får du förlängt eftersom den brytpunkten är inkluderad.

Det är så jag förstått det.
 

Arv

Medlem
Känns som det helt klart vore enklast om SAS redan nu förlängde statusen samt LTG året för de som kvalar in "enligt så som de tänkt sig".
 
Toppen