Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Henrico

Medlem
Verkar ju kalas detta, tyvärr får åtminstone jag "tekniskt fel" när jag försöker uppgradera.

Annars perfekt som komplement till Amex.
 

fcx

Medlem
Instämmer med vad många sagt här. Strålande nyheter verkligen. Finns tyvärr en del ställen som inte tar AMEX i Sverige, då är det inte dumt att ha 15% intjäning istället för 10%. Bara de fem procenten gör det värt tycker jag.

Jag har räknat lite och är inte lika imponerad längre.

Beror på hur mycket din spend är om det är värt det eller ej för de extra fem procentenheterna jämfört med vanliga mastercard. Om man värderar en poäng till 10 öre så måste man ha en spend på minst 150k per år som EBD för att täcka den ökade årsavgiften. För EBG måste man ha spend på 300k per år. EBS och lägre 240k spend per år.

För mig (boende i Stockholm) så står Amex Elite för 88% av min spend. Jag har svårt att motivera premiumkortet enbart på den högre intjäningen i mitt fall.

12k baspoäng kan nog vara mer intressant. Det blir förhållandevis billigt jämfört med Amex elite. Det mest intressanta är nog Fly Premium, så jag väntar med spänning på utfallet där.
 

palmen

Moderator
Jag förstår inte vad som menas med "Fly Premium". Kan någon vänlig själv förklara? :)
Är nog ingen som vet ännu då detta inte lanserats ännu. Det som står är att du får resa plus/business men betala för economy med poäng. Hur ofta man kan göra det och om det finns andra krav får vi väl vänta och se vad som gäller.
 

palmen

Moderator
Jag har räknat lite och är inte lika imponerad längre.

Beror på hur mycket din spend är om det är värt det eller ej för de extra fem procentenheterna jämfört med vanliga mastercard. Om man värderar en poäng till 10 öre så måste man ha en spend på minst 150k per år som EBD för att täcka den ökade årsavgiften. För EBG måste man ha spend på 300k per år. EBS och lägre 240k spend per år.

För mig (boende i Stockholm) så står Amex Elite för 88% av min spend. Jag har svårt att motivera premiumkortet enbart på den högre intjäningen i mitt fall.

12k baspoäng kan nog vara mer intressant. Det blir förhållandevis billigt jämfört med Amex elite. Det mest intressanta är nog Fly Premium, så jag väntar med spänning på utfallet där.
Jag värderar poängen betydligt högre än så när jag nyttjar dom till att flyga i First med en 2-4-1 voucher.

Kan dock hålla med om att enbart för den extra poängintjäningen så är det inte värt det. Baspoängen gör det till en No brainer för oss som siktar mot Diamond och säkert för många som siktar på guld.
Blir ju i stort sätt omöjligt att inte bli gold med detta kort och Amex elite.
 
Men detta blir ju ett bättre kort än AmEx Premium. Framför allt för EBD som även får en lägre årsavgift.

Skulle möjligen vara att Vouchern är något bättre än Fly Premium, men det får vi väl se på måndag kan man hoppas. :)

Kanske kommer det också ett SAS EuroBonus World Mastercard Elit så småningom. Då man kanske får ett Priority Pass på köpet. Kan man få det med SEB Eurocard Platinum så går det säkert att ordna här också. :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrDollar

Medlem
Men detta blir ju ett bättre kort än AmEx Premium. Framför allt för EBD som även får en lägre årsavgift.

Skulle möjligen vara att Vouchern är något bättre än Fly Premium, men det får vi väl se på måndag kan man hoppas. :)

Kanske kommer det också ett SAS EuroBonus World Mastercard Elit så småningom. Då man kanske får ett Priority Pass på köpet. Kan man få det med SEB Eurocard Platinum så går det säkert att ordna här också. :rolleyes:
Känns dock som Amex 2-4-1 är lite mer värde då den gäller *A och inte bara SK.
 

Canadien

Medlem
Som EBD tror jag på att köra Amex Elite Jan-Juli vilket ger mina 2 vouchers, sedan säga upp Amexet (=halva årsavgiften tillbaka) och resten av året på detta nya MC. Borde ge bäst poäng per krona om jag tänkt rätt...
 
Toppen