Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

mha321

Medlem
Jag kanske mest läst en massa spekulationer men det har väl pratats en hel del om att Lifetime EBG bara kommer erhållas för EBG som flugits in? Well, det återstår väl att se när den efterlängtade infon nu behagar komma från SAS.

Jag tänker i alla fall inte chansa när jag haft EBG i snart fem år i följd enbart genom flygande.
Det man explicit sagt är att kort man har fått som gåva från Diamond inte räknas.

Kan säkert vara så att kort man fått genom Amex eller detta inte räknas. Men det skulle förvåna mycket om man faktiskt blev diskvalificerad om man har det - så länge man flyger in tillräckligt med poäng så att man inte använder de extra baspoängen...
 

palmen

Moderator
Väldigt trevligt, har kört Coop med mera mer men inte orkat byta till sas mastercard. Om detta lanseras byter jag direkt. Känns som en No brainer framförallt som Diamond.
 

fcx

Medlem
Passar perfekt är snart uppe i 300k i år på mitt AmEx.
Förstår nu varför SAS och Diners/SEB drar ner på det samarbetet.
För kortinnehavaren så bli det flera butiker som accepterar kortet.

Varför det? Amex ger fortfarande 20% intjäning efter 300k, medan nya MasterCard bara ger 15%.
 

hg1980

Medlem
Instämmer med vad många sagt här. Strålande nyheter verkligen. Finns tyvärr en del ställen som inte tar AMEX i Sverige, då är det inte dumt att ha 15% intjäning istället för 10%. Bara de fem procenten gör det värt tycker jag.
 
Toppen