Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

ptotheg

Medlem
Fick precis nytt kort. Har jag fått fel ”färg” eller ska alla se ut såhär nu? Är EBG. Att det varit gold-brandat har ju förenklat i vissa lounger som kräver fysiskt kort..
CFE99D1C-4517-4B12-99FB-95DDA117EFCD.jpeg
 

A87

Medlem
Fick precis nytt kort. Har jag fått fel ”färg” eller ska alla se ut såhär nu? Är EBG. Att det varit gold-brandat har ju förenklat i vissa lounger som kräver fysiskt kort.. Visa bifogad bild 126489
Alla får likadana kort. Det kostar alldeles för mycket att byta ut kortet en gång per år och en administrativ kostnad för att systemet behöver kopplas upp mot andra system för att checka av vilka som har vilken status kan jag tänka mig. Rätt logiskt, inte heller miljövänligt... dessutom alla samtal som kommer in till deras kundtjänst gällande kortbyten etc.
 

ptotheg

Medlem
Ber om ursäkt om jag ställde en fråga som var lätt att hitta. Skyller på den eviga VAB-karusellen. Nåja. Får väl beställa ett vanligt medlemskort från SAS att ha just-in-case då.
 

imartin

Medlem
Fick precis nytt kort. Har jag fått fel ”färg” eller ska alla se ut såhär nu? Är EBG. Att det varit gold-brandat har ju förenklat i vissa lounger som kräver fysiskt kort.. Visa bifogad bild 126489

Lounger som kräver fysiskt kort är nog en utdöende art. Allt flyttar in i mobilen och lounger är inget undantag. Själv har jag inget fysiskt kort länge och oroar mig inte heller över att jag skulle nekas tillträde till en lounge pga det.
 

M.K

Medlem
@ptotheg Du får köra med bagagetagg? :D Var rädd om hyttkortet också, det tunnaste kort jag fått, har det bakom körkortet så det inte utsätts för yttre påfrestningar.
 

Edvin

Medlem
AVIS har tidigare haft ett samarbete med SEB/SAS om att du får +1000 extrapoäng när du hyr bil med Avis och betalar med ditt SAS MC, utöver de extrapoäng du får från själva bilhyran och de eventuella poäng som du får från kreditkortet i vanliga fall. Dessa +1000 har nu blivit +500 enligt SAS MC och AVIS hemsidor. Fortfarande en liten trevlig förmån kan jag tycka men 500 extrapoäng är faktiskt inte mer än just 500 extrapoäng.
 
Toppen