SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 12 Maj 2017.

1. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man funderar på att byta upp sig, finns det ngt ställe där man kan se hur många eurobonuspoäng man ”omsatt” (dvs vilken Premuim-nivå man hamnar i)? :rolleyes:

Edit. Alltså se innan man signar upp sig.

2. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror du kan se det om du loggar in på ditt eurobonus konto på sas.se

Mr Basic och nissefalk gillar detta.
  3. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack men jag hittar det varken på sas.se, sas app eller Mastercard app :(
    Får kanske räkna manuellt.

4. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Berglund och Mr Basic gillar detta.
  5. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mr Basic, Big Birger och Berglund gillar detta.
  7. Någon annan som haft driftstörning med SAS MC Premium under det senaste dygnet? Är i USA för tillfället och försökte fylla på Revolut och Transferwise med kortet men det gick inte igenom. Trodde SEB kanske hade börjat blockera liknande tjänster men sedan försökte jag betala med kortet i en pizzabutik och inte heller där gick köpet igenom. Undrade bara om det är bara jag eller om jag ska logga in på kortappen och lämna SEB ett meddelande.

Bra påminnelse dock att alltid ha minst två olika kort med en...fast nu funkade inte Revolut heller och så får i värsta fall använda smutsiga Norwegian Visa-kortet imorgon :(

Sir Lemon gillar detta.
  8. Mr.cake

Mr.cake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag laddade på senast igår, fungerade utmärkt. Är också i USA. Du kanske ska ringa in och höra?

WongHauw gillar detta.
  9. RonnieK

RonnieK Medlem

Fungerar fint för mig också i USA.

WongHauw gillar detta.
  10. Yes, fick svar relativt fort från SEB. Det var tydligen ett spärr på nätköp och remsa efter (mina egna) försök att lägga in kortet på olika appar (Grubhub, Slice). De hade tydligen försökt meddela mig per SMS men använder ett lokalt SIM-kort istället. Chip (inte lika vanligt i USA) fungerar tydligen fortfarande.

Så måste ta hatten av för SEB:s säkerhetsfunktioner. Hade dock gärna även velat få ett meddelande i appen att det finns ett spärr (säkrare än e-post pga. BankID). Vet inte om det går att byta till ett amerikanskt nummer i profilen eller om endast svenska mobilnummer accepteras.

andreash och Brandforce gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!