SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 12 Maj 2017.

1. Inlägg från en annan tråd: Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard? | Sida 24 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Info från sidan för dem som inte orkar att logga in.

EDIT: Så här kommer man in till den här sidan.
    Logga in -> Menyn -> Kortjänster -> Uppgradera till Premium.

Länk: https:// ... /nis/m/sase/external/t/login/index#convertcard

Screenshot20170512 02 MC.png

Om man får flyga i SAS Business eller SAS Plus med poäng för SAS Go blir det upp till 40% rabatt.
    (till Asien/USA: SAS Business: 100.000 poäng, SAS Plus: 80.000 poäng. SAS Go: 60.000 poäng)
    SAS points charts - SAS

Tilläggsinfo:
    ---
    På SAS EuroBonus Mastercard Premium webbsida står det att 10.000 välkomstbonus poängen förs över till EuroBonus kontot 2 månader efter tredje köpet.

https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

---
    Uppdaterad: 2017-07-26

Länk till Fly Premium:
    https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

Last edited: 26 Juli 2017
    Sebastian.k, chazzie, telelina och 13 andra gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här blir intressant att läsa om mer

Ricci gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Nu kan man alltså köpa sig till 20,000+12,000=32,000 baspoäng per år enkelt. Guld efter 45,000. Det blir ju nästan svårt att undvika guld. Frågan är om detta kommer leda till en höjd kvalificeringsgräns -- det borde ju nästan gjort det redan när Amex kom med sitt, nu känns det ännu mer sannolikt.

Framförallt FlyPremium låter ju intressant. Inte riktigt lika bra som Amex 2-4-1, men helt utan spend-krav verkar det ju vara. Too good to be true?

Gus gillar detta.
  4. När man klickar på " Läs mer om Fly Premium", kommer man till huvudsidan, dvs de har inte fixat länken.

jumbooze gillar detta.
  5. h9kh9k

h9kh9k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det är svårt att hitta C platser på sas som det är idag och om dom gör det lättar (billigare) att boka utan att öka antal stolar kan det bli svårt att utnyttja erbjudandet.

(Som ebd fick jag 750 i avgift)

6. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dem stora frågan är väl om man alltid kan använda fly premium eller om man måste kvalificera sig för det på något vis. Är det alltid så kommer jag skaffa det direkt...

h9kh9k och Gus gillar detta.
  7. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom detta nu i samband med att sas trixar och fixar i Eurobonus systemen? Är detta en del i Eurobonus 3.0 kanske? :)

Gus gillar detta.
  8. ldmnt

ldmnt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande! Undrar om priset justeras ner om man inom några månader blir EBG?

Hur fungerar det idag, går priset på kortet ner direkt när man blir EBG, eller måste man vänta tills nästa år?

XXX gillar detta.
  9. Thornado

Thornado Medlem

Det verkar ju faktiskt som att detta är ett fall när det finns en viss differentiering mellan EBG och EBD. Utifrån de rapporter vi sett hittills så verkar det bara vara EBD (och förhoppningsvis EBP) som får det för 750 kr. EBG och nedåt får betala fullt pris.

Jag har aldrig haft SAS Mastercard innan jag blev EBG, så kan inte svara av egen erfarenhet på din andra fråga, men jag gissar att svaret är nej, avgiften bestäms av den statusnivå som du har när årsavgiften ska betalas.

aruba1 gillar detta.
  10. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är EBB och mig står det 1495kr

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!