Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

gneken

Medlem
Om man säger upp kortet efter, låt oss säga, 6 månader. Får man då tillbaka 750kr på sin sista faktura?


Japp.

Kopierat detta från villkoren, ”Om avtalet avslutas innan den period för vilken årsavgift betalats i förskott har gått till ända, har kontohavaren rätt till återbetalning av den del avgiften som avser tiden efter det att avtalet har avslutats.”
 
Om du säger upp kortet och har någon aktiv SAS-bokning med Mastercard Premium rabatt så kommer de att debitera mellanskillnaden för ordinarie poängpris.

Vad händer i så fall om man inte har nödvändiga poäng för att betala fullt poängpris? Avbokas den då? Får man någon varning och möjlighet att t.ex. köpa poäng för att komma ikapp?
 
Om du säger upp kortet och har någon aktiv SAS-bokning med Mastercard Premium rabatt så kommer de att debitera mellanskillnaden för ordinarie poängpris.

Vad händer i så fall om man inte har nödvändiga poäng för att betala fullt poängpris? Avbokas den då? Får man någon varning och möjlighet att t.ex. köpa poäng för att komma ikapp?
Känns hur som helst väldigt osäkert. Just dont do it :)
 

Gizmokvack

Medlem
Har du läst kortvillkoren? Vill minnas att det står jättetydligt där ;)

Haha, svaret är nej. Eftersom du frågade ska du få ett ärligt svar. Satt på toa och kikade snabbt genom senaste trådarna på BC med barnen utanför. Det knackade febrilt på dörren och jag valde att ta genvägen att bara skicka ut frågan här i tråden än att göra en enkel sökning själv...
 

Tonton

Medlem
Haha, svaret är nej. Eftersom du frågade ska du få ett ärligt svar. Satt på toa och kikade snabbt genom senaste trådarna på BC med barnen utanför. Det knackade febrilt på dörren och jag valde att ta genvägen att bara skicka ut frågan här i tråden än att göra en enkel sökning själv...

Och jag har precis kommit hem och har tillgång till dator igen.

Blev sugen på att se ifall jag kom ihåg rätt, så sökte upp det åt oss två ;)

SAS Eurobonus Mastercard kortvillkor skrev:
17. Priser och avgifter m.m.
17.1 Allmänt om priser och avgifter

Priser och avgifter som har samband med nyttjandet av kortet utgår med de belopp som framgår av Prisbilagan.
Kontohavaren erlägger i förekommande fall års- /månadsavgift i förskott. Om avtalet avslutas innan den period för vilken årsavgift betalats i förskott har gått till ända, har kontohavaren rätt till återbetalning av den del avgiften som avser tiden efter det att avtalet har avslutats.


Klart som korvspad :D
 
Toppen