Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Jag fick flyga t/r till London idag en snabbis över dagen och fick ett Champange set med flaska och 4 glas på returflighten av pursern..det var trevligt helt klart.
 

henrik l

Medlem
Men tycker dock att det nu går inflation på Guldkortet i och med regeln ( 40 enkelresor el 70k poäng ) för guld.

Är regeln med 40 enkelresor hyffsat ny? 02 eller 03, kvalificerade jag mig för guld genom en kampanj med 20 enkelresor på två månader, flög mellan MMX-ARN-UME på de billigaste biljetterna. Åren därpå drog jag säkert lätt in 40 ben per år på sträckan på billiga biljetter men kunde knappt behålla silver. Så om det är 40 ben per år som gäller oavsett biljettyp och var man flyger, så kan man ha guldet som i en liten ask för under 20 000 kr om man har möjlighet att planera sina resor lite? Om det funkar så, förstår jag att guldet har devalverats:(
 

henrik l

Medlem
Men ärligt talat tror jag inte att allt för många gör som vi. De flesta verkar vilja komma från A-B så snabbt och billigt som möjligt.

Ryan Air, say no moore:D Jo förresten, dom påstår ju att det finns ett kundsegment som villiga att stå upp under resan för att komma undan ännu billigare.

Dessutom, BA har en kul jämförelse som visar att det inte behöver bli så billigt: Value Calculator - Ryanair | Easyjet | British Airways
 
Last edited:
Hej och god fortsättning på er alla.
Har förstått att det är ett par medlemmar här på sidan som är har pandion-status hos EB.
Hur "låser" man upp den här hemliga nivån, har inte kunnat hitta några konkreta poängkvoter på SAS hemsida. En familjevän till mig har pandion och han hävdade att han var en av SAS mest frekventa kunder på CPH-PEK flighten, men hade ingen koll på hur många poäng som krävdes.
Antar att någon där ute har bra koll på detta!

Tacksam för svar
 

agehall

Medlem
Det finns inga officiella och fastställda gränser för Padion. Det man kan säga är väl att om du inte har det, så behöver du resa mer med SAS, typ.
 
jag blev EBP efter ca 250 flighter under min period men sen om det räcker med 200 el om det är 250 vet jag inte..min kollega har klarat sig med 160 för att få behålla sin EBP status men han är norrman och där är kanske gränsen lägre ?
 
Det finns inga officiella och fastställda gränser för Padion. Det man kan säga är väl att om du inte har det, så behöver du resa mer med SAS, typ.

precis..vissa säger att det är beloppet du spenderar över en 12 mån period, vissa säger att det hänger på hur ofta du flyger.

Men jag är en av dom som uppskattar mystiken kring pandion dock.
 
Toppen