Senaste nytt

SAS Eurobonus och Lufthansa Miles & More - Kan jag tjäna poäng i båda?

Senator

Moderator
Lånar tråden till en relaterad fråga.

Jag har EBG men jag har också ett M&M-kort som jag har 25 000 statusmiles på. Jag bokade en resa till USA i december med LH och lade den resan på mitt M&M-kort. Det gör att jag i alla fall blir silvermedlem på M&M.

Men, kan man koppla sin Star Alliance guldstatus till resan så att man i alla fall kan komma i fråga för uppgraderinging på USA-flighterna? Nu ser de ju bara att jag är en vanlig basmedlem på M&M.

Välkommen hit Trox.. ja, det kan du. Sök lite på FQTV och FQTS här inne. I teorin kan man ha ett statusprogram och ett intjäningsprogram med en del incheckningspersonal hanterar inte detta så väl i systemen :)
 

Trox

Medlem
Tackar för svar!

Vågar nog inte låta mitt EB komma i närheten av någon personal då det blivit helt fel förr och SAS inte är villiga att rätta till i efterhand.
 

pep

Medlem
....kan man koppla sin Star Alliance guldstatus till resan så att man i alla fall kan komma i fråga för uppgraderinging på USA-flighterna? Nu ser de ju bara att jag är en vanlig basmedlem på M&M.
Det samme med baggage: man kan registrere sine point på et kort, men hvis man med et andet kort har extra bagage allowance kan man stadig få denne ekstra bagage med. Ligesådan med lounge access. Det kræver blot at det kort du viser skal være fra et selskab, der er medlem af alliancen
 

Jonas C

Medlem
Men, kan man koppla sin Star Alliance guldstatus till resan så att man i alla fall kan komma i fråga för uppgraderinging på USA-flighterna? Nu ser de ju bara att jag är en vanlig basmedlem på M&M.

Lufthansa uppgraderar endast efter bokningsklass, så status spelar en ganska liten roll i dessa situationer. Det brukar vara bokningsklass V eller högre som gäller.
 

A380*G

Medlem
Lufthansa uppgraderar endast efter bokningsklass, så status spelar en ganska liten roll i dessa situationer. Det brukar vara bokningsklass V eller högre som gäller.

Enligt policyn går Lufthansa enligt bokningsklass men det finns otaliga tillfällen då FM, purser eller dylikt inte har möjlighet eller tid att följa policyn. Har sett och hört exempel där statuslösa i K, L och T fått opup framför SEN/FTL i högre bokningsklasser. Med tanke på hur ovanligt det är med opup överlag på Lufthansa numera så är det inget man ska räkna med ens om man flyger med B, U, H eller M.
 
Toppen