Senaste nytt

SAS Eurobonus och Air Baltic - Vad gäller?

Agö

Medlem
Hej, jag har försökt att ta reda på ifall man som EB-medlem får räkna 'kvalificerade flygningar' med Air Baltic utan vidare framgång. Så hur ligger det till?
Har hittat en bra deal på sträckan: ARN-RIX-CPH-RIX-ARN i Basic Class (skulle vara super om det genererade 4 st kvalificerade flygningar).
/G

Nej, endast SAS, Blue 1 och Wideröe gäller för "kvalificerade flygningar".
 

SFC

Medlem
Flyger ARN-RIX i dag i Economy med Air Baltic, men bokad som SAS codeshare. Vid incheckning hade dom inte en aning huruvida jag hade loungetillgång som EBG, och tyckte att jag skulle fråga i SAS-loungen.

Det slutade med ett positivt svar, dock fick jag svänga höger till Business Lounge, kändes ovant, men lugnt och skönt faktiskt jämfört med trängseln som brukar vara på andra sidan glasdörren.
 

FFlash

Medlem
Problemet är att det är väldigt svårt att få fram vad som gäller, både SAS och Air Baltics hemsidor är klart bristfälliga kring detta,

Jag borde ha läst denna tråd innan.

Har Air baltic 24h cancellation window? Köpte en economy smart som jag skulle vilja avboka nu genast.
Det var ju icke "smart" gjort.

EDIT: mjaaah, kunde inte hitta nåt på deras webbsidor. Ringde kundservice som inte förstod vad jag pratade om, skulle dock avboka mot avgift.
 
Last edited:

fleetheseen

Medlem
Åker ARN-RIX t/r med Air Baltic i helgen. Om jag inte missförstått det hela så kommer jag alltså inte att tjäna några Eurobonuspoäng längre men hur är det med lounge access på de båda flygplatserna? Jag är A3*G (och även EBS men det känns ju orelevant i sammanhanget).
 

Timotey

Medlem
Åker ARN-RIX t/r med Air Baltic i helgen. Om jag inte missförstått det hela så kommer jag alltså inte att tjäna några Eurobonuspoäng längre men hur är det med lounge access på de båda flygplatserna? Jag är A3*G (och även EBS men det känns ju orelevant i sammanhanget).
Jag hade tillgång till loungen på Arlanda med EBD men blev väldigt ursäktande nekad i Riga
 

Spax

Medlem
Jag flög ARN-RIX i somras. Efterregistrerade via sas.se och fick ut 150 extrapoäng. Alltså inga baspoäng på denna rutt.
 
Toppen