Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

jumbooze

Medlem
@jumbooze

Från HNL kan du göra den här utflykten för $1152 t/r i First/Business UA "P" klass

hnl-sfo-iah-bog
Hahaha, tack, men det blir för hard core för mig, jag har inte varit på HNL tidigare, så jag tänkte faktiskt lämna flygplatsen.
Sen ska jag åka till EZE 2 v senare så jag får ihop miles utan problem för min diamantjakt
Skoj diskussion med tullen, MR till BOG får man nog inga CBP-frågor om.
 

jth

Medlem
Tack. Jag räknar med att jag behöver ha ett boardingpass printat på ATH?

Ett utskrivet boardingpass från Sverige räcker bra (du behöver alltså inte skriva ut något på ATH, om det var det du menade). Man kommer ut på arrival-sidan, så det är först en boardingpasskontroll när man går in i området med affärer, och sedan är det en säkerhetskontroll där jag har för mig att de kolla boardingpass igen. Jag tror inte de har några scanners för mobilpass där.
 

GOTATH

Medlem
Nu senast kom jag ut innanför boardingpasskontrollen. Tror det beror lite på vilken gate man kommer till. Vad jag minns har jag aldrig behövt visa boardingpass i Fast Lane så det kan vara ett tips om man har ont om tid :)
 

fcx

Medlem
Nu senast kom jag ut innanför boardingpasskontrollen. Tror det beror lite på vilken gate man kommer till. Vad jag minns har jag aldrig behövt visa boardingpass i Fast Lane så det kan vara ett tips om man har ont om tid :)

Jo, de kollar boardingkort och tillgång till fast track efter att man passerat kontrollen.
 

Svante

Medlem
I ett desperat försök att ändå (trots de försämringar som inträder) behålla EBG ett år till tar jag en MR till Aten nu på söndag. Avg ARN via CPH 06,15... Ank ATH 13.00 Avresa ATH 13,50 åter ARN 18,10
Ingen annan som ska med?:)
 

Meazza

Medlem
Jag gjorde ju igår samma rutt som @Svante ska ta. Det fungerade bra allting, trots att faktiskt 3 av 4 legs var försenade (varav CPH-ARN med 45 min).

CPH-ATH på nervägen var däremot lite tidig, så jag hann både storhandla i taxfreen och ta en ouzo i Aegean-lounchen. Detta tros en rekordtidig boarding efteråt.
 

jsn

Medlem
Blir inte så många poäng längre :( Men jag har bokat en resa över dagen till Geneve den 13/3:
ARN GVA SK2615 9.15-12.00
GVA CPH SK618 20.10-22.10
CPH ARN SK1428 22.45-23.55
Bokningsklass A, kostnad €247.81 (bokade via flysas.com då sas.se var intermittent igår, och gav sämre priser när den väl var uppe)
Jag kommer gå på bilmässan, därav min bokning, och är det fler som vill hänga på så gör gärna det :)
 
Toppen