Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Palazzi

Medlem
Personligen skulle jag nog säga att jag är emot hela idén med att göra Mileage Runs. Känns bortkastat att spendera en massa pengar på flygningar som man helst bara vill slippa igenom för att sedan kunna få en skimmrande plastbit hem i brevlådan, så att man kan dricka gratis kaffe och GT på flygplatsen.

Däremot ser jag strävan mot status som en bra utsäkt för att åka iväg på semester. Det är mer värt att kombinera med några dagar på resemålet. Man får ju då ut en trevlig resa för pengarna, och statusen kommer som en fin bonus. :)

Håller helt med, men jag kanske skulle överväga en MR om semestrarna bara räckt till 45.000miles, och man behöver 50.000 miles.... Känns ju trist att falla på målsnöret:p
 

Jonas C

Medlem
Håller helt med, men jag kanske skulle överväga en MR om semestrarna bara räckt till 45.000miles, och man behöver 50.000 miles.... Känns ju trist att falla på målsnöret:p

Jo visst, om man har som avsikt att toppa upp kontot så faller en MR helt inom acceptans spektrumet ;)
 
Någon som vet varför man inte kan se poäng för rutter med (QI)?

Exempelvis "15:40 - 17:15 SK2583 (QI) Köpenhamn (Terminal 3) - Luxemburg"
 
Personligen skulle jag nog säga att jag är emot hela idén med att göra Mileage Runs. Känns bortkastat att spendera en massa pengar på flygningar som man helst bara vill slippa igenom för att sedan kunna få en skimmrande plastbit hem i brevlådan, så att man kan dricka gratis kaffe och GT på flygplatsen.

Däremot ser jag strävan mot status som en bra utsäkt för att åka iväg på semester. Det är mer värt att kombinera med några dagar på resemålet. Man får ju då ut en trevlig resa för pengarna, och statusen kommer som en fin bonus. :)

Visst känns det så, men att åka för bra poäng per krona och stanna en dag eller två på en europatrip är något jag funderar på att göra till hösten, komma upp till EBG och samtidigt se europa. Verkar vara en bra deal.
 

rob74

Medlem
Det är väl så att alla de billigaste kampanjpriserna hos SAS bokas i O nuförtiden. Förut användes V och gav då hela 100% poäng i EB. De införde O för något år sedan när V flyttade ner till Low Economy, förutom för anslutningsflyg till interkontinentala flygningar.
Det roliga är ju att O också används för Star Alliance bonusresa i F... Därför har jag någon gång fått Economy Restricted på en utskrift av resplanen fast jag varit bokad i First, bl a med ANA. Blev lite nervös då och ringde för att kolla. ;)
 

cantona

Medlem
Behöver man vara uppmärksam på code share då SAS flyger åt de (LX4709, LX4706) i S eller spelar det ingen roll? Dvs behöver det vara LX-metall?

Ska jag tolka uteblivet svar som att ingen vet vilket låter osannolikt med tanke på vilka kunskaper en del besitter? Har tidigare snappat upp att man ska undvika code share.
 
Last edited:

guapeton

Medlem
Det finns en skum översättningstabell mellan bokningsklasser när man reser på codeshare. Jag frågade en på SAS som har bra koll hur många points set blir på IST-ZRH bokat på LX-flygnummer men flygs av Turkish. Svaret blev: vänta och se. Och SAS-kontakten är en som vet allt eller tar reda på det om det är möjligt.
 
Toppen