SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magic, 19 Januari 2012.

1. guapeton

guapeton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde MR 10 jan för att kvalificera till EBG. ARN-MMA-ARN och sen ARN-GOT-ARN.

Samma besättning t/r Malmö. Flygvärdinnan såg rätt förvånad ut när jag kom ombord igen och frågade om jag ville ha tretår... :)

2 personer gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen håller jag inte med, om man gör turen som ger 4000 poäng 5 gånger får man också 20000 poäng men man behöver bara betala 6500 kronor, låter som en mycket bättre deal enligt mig :)
    Tid är i och för sig också en faktor, men i bästa fall kan man väl klämma in 2 MR samma dag utan större problem

2 personer gillar detta.
  3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har provat några turer med samma besättning t/r Wien-Sarajevo och Wien-Pristina,
    även om det då inte var MR:s så gav det bra med poäng till M&M,

4. lonewolf

lonewolf Medlem

'Mileage Run" (EuroBonus)

Mileage Run är ett begrepp som jag tror fascinerar och intresserar oss alla här på forumet på ett eller annat sätt. Som nybliven SILVER medlem i EuroBonus startar jag därför nu en tråd där jag hoppas vi alla kan dela med av oss av olika erbjudanden på Mileage Runs som gynnar oss som är medlemmar i EuroBonus.

Mitt första bidrag blir Stockholm-Barcelona-Stockholm.

Rutt
    Stockholm ARN - Barcelona BCN 15.40 - 19.05 SK1811
    Barcelona BCN - Stockholm ARN 20.10 - 23.50 SK1812

Datum
    Måndag 11 Juni 2012

Pris
    1292 SEK

Poäng
    4 000 [BAS]. 4 600 [SILVER] 5 000 [GULD]

Last edited: 17 Maj 2012
    3 personer gillar detta.
  5. Bra om det står pris också.

6. lonewolf

lonewolf Medlem

Glömde lägga in det från början. Men nu finns det med!:)

7. Jag har slagit ihop trådarna med liknande ämne.
    Hoppas ni har överseende med detta.

8. Jag vet inte på vilken sida jag står. Mest poäng får man troligen på flera korta turer.... Men om det inte skiljer mycket i pris tar jag hellre en längre linje än att plåga mig i ekonomiklass 4x T/R till BCN:p Får iofs nog med korta intra-europa i vanliga fall, så behövs ingen MR:)

9. Personligen skulle jag göra en T/R i longhaul med service onboard istället av 4 x T/R i shorthaul med BoB concept. :)
    http://www.businessclass.se/star-al...nus-intjaeningsfragor-traden-4.html#post33431

Last edited: 17 Maj 2012
    2 personer gillar detta.
  10. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syftet med en MR är väl oftast status, snarare än själva poängen? Och betalningen med Amex/Diners ger ju bara extrapoäng och inte baspoäng, som räknas mot din guld/silverstatus.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!