Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tamas

Medlem
Hej! Ska flyga i tjänst GOT-ARN-CPH-FRA på tisdag med Go Smart i klass W som ger hyfsat poäng.

funderar på plusgrade att maxa poäng men vill inte lägga ut egna pengar om det är bara marginellt fleör poäng.
Finns det nån tabell eller vet nån vilken klass man får om plusgrade går igenom?

CPH-FRA verkar vara lönsamt oavsett, fråga är dem andra två sträckor.
 
Hej! Ska flyga i tjänst GOT-ARN-CPH-FRA på tisdag med Go Smart i klass W som ger hyfsat poäng.

funderar på plusgrade att maxa poäng men vill inte lägga ut egna pengar om det är bara marginellt fleör poäng.
Finns det nån tabell eller vet nån vilken klass man får om plusgrade går igenom?

CPH-FRA verkar vara lönsamt oavsett, fråga är dem andra två sträckor.
Man hamnar i "billigaste" plusklassen. D.v.s 1500 poäng enkel väg inom europa exklusive guld eller diamantbonusen på 25%.
 

jumbooze

Medlem
Tänkte köra en gammal MR på lördag för mig, CPH-AGP-CPH, med tanke på vad jag läst så verkar SAS vara minimal med både dryck och mat.
Bör man fylla med sig extra mat (dvs om man resor i plus) för att klara en 10-12 timmars round trip?
Det var tider det. Själv så tar jag mig mot lufthavn nu
 
Tänkte köra en gammal MR på lördag för mig, CPH-AGP-CPH, med tanke på vad jag läst så verkar SAS vara minimal med både dryck och mat.
Bör man fylla med sig extra mat (dvs om man resor i plus) för att klara en 10-12 timmars round trip?

Det finns några matställen annars precis vid gaten, där du vänder i Malaga som du hinner om det suger i Tarmen (Starbucks, BugerKing, Sushi, Giraffe)
 
Tänkte köra en gammal MR på lördag för mig, CPH-AGP-CPH, med tanke på vad jag läst så verkar SAS vara minimal med både dryck och mat.
Bör man fylla med sig extra mat (dvs om man resor i plus) för att klara en 10-12 timmars round trip?

Kan man tjekke ind online på returrejse AGP-CPH, ellers kan man vel ikke nå at kommer med tilbage??
 

Ricci

Medlem
Kan man tjekke ind online på returrejse AGP-CPH, ellers kan man vel ikke nå at kommer med tilbage??
Inga problem, jag gick till vanliga check-in disken på CPH och fick returresan på samma pappersboardingkort.
Väl i AGP så går man rakt ut i avgångshallen dvs inte genom säkerhetskontroll etc..
I spanska SpTH formuläret nämner du att du är i transit.
upload_2021-12-2_19-3-34.png
 

Aladppu

Medlem
Behöver få ihop runt 20-25k poäng för att nå guld och tänkte därför göra en MR ARN-CPH-DUS-CPH-ARN under samma dag. 3492 SEK i plus (A) ger då 2250 x 4 = 20 000 poäng. Lite obekväma flygtider men ser bra ut enligt mig.

Detta är min första MR så jag tar ödmjukast emot input och/eller förslag på eventuell annan rutt eller tips i övrigt

Vill såklart göra detta innan den sista januari när x4-kampanjen tar slut
 

Brandten

Medlem
Behöver få ihop runt 20-25k poäng för att nå guld och tänkte därför göra en MR ARN-CPH-DUS-CPH-ARN under samma dag. 3492 SEK i plus (A) och 2250 x 4 = 20 000 poäng låter bra i mina öron men då det är min första MR tänkte jag fråga om tips. Någon som har någon input eller annat förslag på rutt?

Vill såklart göra detta innan januari är slut.
Den enda input jag har är väl att du kollar EXAKT hur många poäng du behöver och EXAKT hur många du får för resan. Behöver du 25k och resan ger 20k är det ju ganska surt att snubbla på målsnöret. :)
 
Toppen