Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

bachelor

Medlem
Tid mellan ankomst och avresa måste vara 1 timme. I detta fall (nedan) lär det ju vara samma kärra? Bokar man dessa separat eller hur bär man sig åt för att kriga in poängen?


  • ARN – GDN
    09:10 – 13:45
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart
  • GDN – ARN
    14:20 – 18:20
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart
Nu vet jag inte vart du bor, men kan vara värt att försöka hitta ytterligare en mellanlandning för mer poäng, brukar vara prisvärt om man bara ser till poäng/krona. Bokar jag samma resa från GBG-ARN-CPH-GDN får jag ca 900poäng för 350sek.
 

Sir Lemon

Medlem
Anar jag ironi? Är det något alla känner till?
Förstår att det kan tolkas då, men det var faktiskt lite vanligt vänligt beröm för att du tipsade honom. :) Jag tror att en hel del härinne är vana vid just tipset om att lägga på en extra sträcka på Mileage Runs, ofta fördelaktigt att utgå från just GOT, men alla vet det inte.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
GBG-ARN-CPH-GDN
Det finns rekommendationer om att undvika förkortningar på forumet, men om de används så bör man vara säker på att det är rätt förkortning man använder sig av. GBG är inte IATA-koden för Göteborg utan Galesburg Municipal Airport i Illinois, USA. IATA-koden för Göteborg-Landvetter är GOT.

Anar jag ironi? Är det något alla känner till?
Bland oss som hängt på BC i ett antal år så vågar jag påstå att det är välkänt. Har själv nyttjat det för att samla fler segment, ofta blir priset även lägre eftersom efterfrågan på en sådan rutt är lägre.
 
Toppen