Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

sweflyer

Medlem
3. Vill gärna få 5000 poäng för så låg kostnad som möjligt.
Om du redan är EBG hade jag satsat på att se på olika SAS Plus-resor till Europa via CPH/OSL/GOT. Ger i så fall 937 poäng för nordiska benen, samt 1875 för Europaflygningen. 937+1875+1875+937 = 5624 poäng. För att kalkylen skall gälla måste du alltså ha transfer både på ut och hemresa.
Tyskland brukar vara bra pris, exempelvis Berlin. Amsterdam och Bryssel kan också vara värt att undersöka.
 

Sennah27

Medlem
Hej! Har en flight kvar till guld och en ej ombokninsbar biljett till München kl 1725-19:35 23 feb Sk2661. Vågar jag boka retur med SK2662 med avgång från München kl 20:10? Dvs är det samma plan och är det lätt att göra transfer tror ni?
Själv skulle jag inte vågar göra det pga risken för busstransport från tarmac på MUC som gärna kan gå "sideways" även om dito på FRA är.än värre. Men nu borde vi ju ha facit på det, gick det? :D
 

AABack2ARN

Medlem
Planet ankom och avgick från K16 så ur det perspektivet borde det gått bra. Nu vet ju inte jag på rak arm om K16 är en bussgate eller inte, men om man ska tro på kartan på flygplatsens hemsida verkar det vara en normal gate och förhoppningsvis gick allt bra.
 

Migato

Medlem
Om du redan är EBG hade jag satsat på att se på olika SAS Plus-resor till Europa via CPH/OSL/GOT. Ger i så fall 937 poäng för nordiska benen, samt 1875 för Europaflygningen. 937+1875+1875+937 = 5624 poäng. För att kalkylen skall gälla måste du alltså ha transfer både på ut och hemresa.
Tyskland brukar vara bra pris, exempelvis Berlin. Amsterdam och Bryssel kan också vara värt att undersöka.


Tack är enbart EBS just nu, blir det stor skillnad i kostnad då?


Har lite svårt att hitta resor med mycket poäng. Söker jag på sas så hittar jag typ bara 200 poäng för 2200 kronor i klass O. Har ju sett att flera får runt 5000 poäng för 3-5k SEK. Men vet inte hur man kan hitta så bra poäng/kostnad
 
Last edited:

Protein48

Medlem
Saknar 5000 statuspoäng till att bli guld och har aldrig gjort en mileagerun förut och tänkte att det kunda vara kul att åka på någon resa och få in 5k statuspoäng. Har ni några rekommendationer? Stannar gärna någon/några dagar på resmålet.

Hittade Hongkong. Skulle ge mig lite över 5k status poäng och kostade runt 60000 kronor T/R men har redan varit där så något roligare/unikt skulle jag gärna åka på.
Ett tips är Lissabon. ToR ARN - LIS med Lufthansa + TAP i business och Lufthansa + SAS i business/Plus. 6400 Eurobonuspoäng för ca 4700 SEK. Tittade lite sporadiskt och hittade bl.a. 27-29/3. Trevligt resmål, tre olika flygbolag och trevliga lounger :).
 

Tonton

Medlem
Tack är enbart EBS just nu, blir det stor skillnad i kostnad då?


Har lite svårt att hitta resor med mycket poäng. Söker jag på sas så hittar jag typ bara 200 poäng för 2200 kronor i klass O. Har ju sett att flera får runt 5000 poäng för 3-5k SEK. Men vet inte hur man kan hitta så bra poäng/kostnad

Finns tydliga guider till hur du hittar dessa deals ifall du läser bakåt i tråden. Vill minnas att både jag och @Budgetresenär har skrivit om det.

Hittar en del T/R som för cirka 3500 SEK ger 6000 baspoäng (7500 baspoäng med EBG-bonus ifall någon skulle vara det).
Skärmavbild 2020-02-26 kl. 19.03.52.png
 
Last edited:

sweflyer

Medlem
Tack är enbart EBS just nu, blir det stor skillnad i kostnad då?
Har lite svårt att hitta resor med mycket poäng. Söker jag på sas så hittar jag typ bara 200 poäng för 2200 kronor i klass O. Har ju sett att flera får runt 5000 poäng för 3-5k SEK. Men vet inte hur man kan hitta så bra poäng/kostnad
Du måste alltså boka resor i SAS Plus (den främre delen av planet, deras premium eller kanske försök till "business class" inom europa"). Att boka SAS Go (economy) ger väldigt lite poäng.
Matade in dessa datum till Bryssel på måfå. Det ger poäng motsvarande min kalkyl.
I exemplet betalar du 4514 sek och får 4500 baspoäng. Du kan dock säkert hitta bättre.
Anledningen till att det blir lite mindre som Silver är att du går miste om guldbonusen på 20% extra poäng.
 

Attachments

  • pointsBRU.PNG
    pointsBRU.PNG
    91,7 KB · Visningar: 331

Migato

Medlem
Ett tips är Lissabon. ToR ARN - LIS med Lufthansa + TAP i business och Lufthansa + SAS i business/Plus. 6400 Eurobonuspoäng för ca 4700 SEK. Tittade lite sporadiskt och hittade bl.a. 27-29/3. Trevligt resmål, tre olika flygbolag och trevliga lounger :).

Tack för tipset. Hittade inte LH och TAP. Däremot bara LH för 4300 SEK de datumen. Och om jag har förstått det rätt ger LH 2000 poäng för varje leg inom europa för Business? Så detta borde bli 8000 poäng?

Jag är helt ny på mileagerun så försöker förstå om jag har förstått det hela rätt.
upload_2020-2-27_15-3-13.png


Finns tydliga guider till hur du hittar dessa deals ifall du läser bakåt i tråden. Vill minnas att både jag och @Budgetresenär har skrivit om det.

Hittar en del T/R som för cirka 3500 SEK ger 6000 baspoäng (7500 baspoäng med EBG-bonus ifall någon skulle vara det).
Visa bifogad bild 106803

Tack. Vet du vilken sida ungefär eller när du skrev det? Är ca 300 sidor. Kollade igenom de första sidorna och de senaste men hittade inget. Får testa med googlesökning och se om det ger bättre resultat än sökmotorn på forumet.

Du måste alltså boka resor i SAS Plus (den främre delen av planet, deras premium eller kanske försök till "business class" inom europa"). Att boka SAS Go (economy) ger väldigt lite poäng.
Matade in dessa datum till Bryssel på måfå. Det ger poäng motsvarande min kalkyl.
I exemplet betalar du 4514 sek och får 4500 baspoäng. Du kan dock säkert hitta bättre.
Anledningen till att det blir lite mindre som Silver är att du går miste om guldbonusen på 20% extra poäng.

Tack då fattar jag.

Då jag inte har bråttom med att få mina baspoäng (period mellan januari-november) så vill jag bara dubbelkolla följande med er; det absolut billigaste bör alltså vara att skaffe ett SAS MC Premium som ger 1k baspoäng (+10k extrapoäng) för en kostnad av 1500 SEK och jag skulle få mina 5k baspoäng i juli i sådana fall. Eller tänker jag knasigt nu? Det blir ju flest baspoäng per krona.
 
Toppen