Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Canadien

Medlem
Ledsen om jag är trög nu, men var bokar man den flighten?

Just de datumen som visades i screenshoten verkar slut, finns på ett fåtal datum under sommaren vad jag kan se. T ex 9 Juli-28 Juli, dessa går då fint att boka direkt på Lufthansa sida, ca 2k SEK dyrare än via onlineresebyråer.

LHF.PNG
 

Johan12

Medlem
Ja, enligt mig är allt över 2 poäng/SEK "ok" om man ändå ska stanna över natten som du tänker. Jag brukar dock sällan ta mileage runs för under 2,3 poäng/SEK på grund av det finns så många sådana deals på SAS. ARN-BRU med ett stop, ARN-AMS med ett stop, ARN-LHR med ett stop finns flera gånger per år för runt 2100-2300 och ger 5624 poäng (om man är EBG). SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd | Sida 286 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om man sedan bokar med resebyrå online (OTA) och kan betala med Amex genom att använda Klarna så blir det ju än bättre ratio. Personligen undviker jag OTAs då jag stött på patrull lite för många gånger men tror jag haft lite otur.

Sedan finns ju finare MR som med Lufthansa 1:a klass där man kan flyga till EZE (Buenos Aires) och få nästan 45 000 poäng för runt 22 000 SEK + en övernattning. Men då snackar vi annan nivå.

Tack för ett utförligt svar! Bra att veta lite vad för ratio som är vettig :)

Ja det kändes ju någorlunda ok nu när man ändå passar på att stanna där men inte omöjligt att det blir "renodlade" milage runs I framtiden :)

Just nu hur jag SAS Amex + EuroBonus MasterCard så behöver bara 13000 poäng per år men aldrig flugit i First så det vore ju kul att prova någon gång
 

Tonton

Medlem
Tack för ett utförligt svar! Bra att veta lite vad för ratio som är vettig :)

Ja det kändes ju någorlunda ok nu när man ändå passar på att stanna där men inte omöjligt att det blir "renodlade" milage runs I framtiden :)

Just nu hur jag SAS Amex + EuroBonus MasterCard så behöver bara 13000 poäng per år men aldrig flugit i First så det vore ju kul att prova någon gång

Om du nu är sugen på en MR i First så är ju tipset att du lägger den över ditt brytår. Således att du tar utresan innan året tar slut, och hemresan i början av ditt intjäningsår. På så sätt har du passat på att klara två års intjäningskrav på en resa. :)
 
Om du nu är sugen på en MR i First så är ju tipset att du lägger den över ditt brytår. Således att du tar utresan innan året tar slut, och hemresan i början av ditt intjäningsår. På så sätt har du passat på att klara två års intjäningskrav på en resa. :)

där fick du proffstips på en helt annan nivå @Johan12 och det är därför man hänger här. Mkt kreativa personer!
 
Toppen