SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magic, 19 Januari 2012.

1. MAR

MAR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkel väg då eller?

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, enkel väg som en del i en RTW. Det kan ju annars vara svårt att hitta vettiga enkelbiljetter på longhaul men denna var ett fynd.

Zackris gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet du om dessa priserna innehåller Diamond-rabatt, liksom de "äkta" bästa tillgång-biljetterna där man justera fördelningen mellan poäng och pengar? Jag får nämligen högre pris (76751 eurobonuspoäng), men har å andra sidan ingen status hos SAS.

4. folo

folo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    • Tjäna 25 % fler Baspoäng på resor med SAS och Widerøe.
    • Spara 30 % på poängpriset och tjäna nya Baspoäng när du bokar en vanlig biljett för poäng med SAS eller Widerøe.
    Ännu bättre deal mao. :)

Guldrabatt (10%) är det på priserna i den skärmdumpen.

Big Birger gillar detta.
  5. MAR

MAR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En annan fråga, får man inga poäng från Etihad på en resa från Abu Dhabi till Singapore? Utan bara mellan Abu Dhabi och London?

6. Tonton

Tonton Medlem

Står jättetydligt om du går in på SAS.se och klickar dig in på "tjänar poäng" och väljer "Ethiad".

OBS: vill inte vara dum i mitt svar - men det är bättre att du lär dig var du hittar informationen ordentligt.

i013145, Sir Lemon, samet och 1 annan gillar detta.
  7. MAR

MAR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste det, men verkade så konstigt att inte få poäng på den biten. Men, men. Hade varit kul att få poäng och åka deras svit

8. Johan12

Johan12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Nu är resan bokad så ska lösa boende med sen är man i hamn :)
    Lutar mot AirBnb i Old town :D

9. MAR

MAR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur räknas Las Palmas? Inom Europa eller över kontinentalgräns när man räknar bonuspoängs-intjäning? Rimliga är ju inom Europa, men det blir rätt stor skillnad mot norra Afrika som är närmre i så fall?

10. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @MAR LPA räknas tyvärr som Europa. Jag hade hellre sett det motsatta samt en bättre produkt dit då det är på gränsen för vad jag klarar av med eco-konfiguration.

Jag har ibland lyckats få flygstol med TUI premiumprodukt vilket är det behagligaste sättet att komma dit som jag känner till med rätt maskin. Enbart Coop poäng ges dock så har du behov för EuroBonus baspoäng fungerar inte detta.

Last edited: 22 Januari 2020

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!