Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

squeezen

Medlem
Tack för svar. Med att säkra guld menar jag att jag har Amex Elite och Mastercard Premium vilket ger mig 32 000 poäng årligen dvs 13 000 saknas. Lyckas jag uppgradera till Business båda riktningarna säkrar jag i stort sett guld både nuvarande kvalificeringsperiod som slutar 31/1 samt nästa som alltså börjar 1/2.
Ah då förstår jag. Finns ju ingen garanti att de accepterar bud även om platser finns men är du beredd att köpa mellanskillnaden så go ahead.

sen hade jag funderat på hur mycket du kommer nyttja statusen kommande år? Även om ”bara” 3000 poäng saknas så kostar de ju 1kr st vilket gör att det ska till en hel del lounge besök, resor att tjäna 25% mer på eller en streak mot lifetime gold för att vara värt.
 
Var det inte så att om man gör plusgrade för poäng så får man bara poäng för ursprungsklassen. Pratades om det i oktober - är det infört?
Får man poäng för nya klassen vid uppgraderingar med pengar?
 

palmen

Moderator
Var det inte så att om man gör plusgrade för poäng så får man bara poäng för ursprungsklassen. Pratades om det i oktober - är det infört?
Får man poäng för nya klassen vid uppgraderingar med pengar?
Pratades om detta på Diamond eventet, det är dock inte infört ännu.
Med pengar skulle man fortfarande få poäng för nya klassen
 

MAR

Medlem
Hej.

Jag saknar i nuläget 22.000 poäng för att behålla Diamond. Hade tänkt åka till USA i slutet av januari i business class (mellan 22.5-24.5k poäng beroende på direkt/mellanlandning), men kommer nog inte kunna det. Finns det något resmål till sol som är kortare och ger 12-16k poäng?
Kommer förmodligen flyga med jobbet och det ger nästan 4k poäng minst en gång och kan i så fall tänka mig att köpa de sista poängen för att nå Diamond.

Jag behöver inte Diamond för något speciellt egentligen, tycker inte att värdet på kortet är något speciellt. MEN, kan jag göra något roligt och behålla det så är det alltid kul att med högre status. (Och jag vet att det är dåligt värde för pengarna, inte riktigt det som är poängen) ;-)
 

MBA

Medlem
Jag saknar ca 18.000 poäng för Diamond och har planerat att åka till Sydafrika i vår. Med vilket flygbolag/rutt tjänar jag flest poäng i Economy på sträckan Stockholm-Kapstaden?
 

MrDollar

Medlem
Beror lite på vilken klass din Eco-biljett hamnar i.
Det är väl bara kolla på dessa om det är Kapstaden du ska till:
EuroBonus-partner – Swiss | SAS

EuroBonus-partner – South African Airways | SAS

EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS

EuroBonus-partner – Ethiopian Airlines | SAS

EuroBonus-partner – Austrian Airlines | SAS

EuroBonus-partner – Brussels Airlines | SAS

EuroBonus-partner – Turkish Airlines | SAS

Sen får du kolla respektive flygbolag vart du kan få högst klass till lägst pris, typ :)
Jag saknar ca 18.000 poäng för Diamond och har planerat att åka till Sydafrika i vår. Med vilket flygbolag/rutt tjänar jag flest poäng i Economy på sträckan Stockholm-Kapstaden?
 

squeezen

Medlem
Hej.

Jag saknar i nuläget 22.000 poäng för att behålla Diamond. Hade tänkt åka till USA i slutet av januari i business class (mellan 22.5-24.5k poäng beroende på direkt/mellanlandning), men kommer nog inte kunna det. Finns det något resmål till sol som är kortare och ger 12-16k poäng?
Kommer förmodligen flyga med jobbet och det ger nästan 4k poäng minst en gång och kan i så fall tänka mig att köpa de sista poängen för att nå Diamond.

Jag behöver inte Diamond för något speciellt egentligen, tycker inte att värdet på kortet är något speciellt. MEN, kan jag göra något roligt och behålla det så är det alltid kul att med högre status. (Och jag vet att det är dåligt värde för pengarna, inte riktigt det som är poängen) ;-)
Vill du ändå ut på en resa så kan det vara värt det men att enkom för diamond är det ju waste.

Med det sagt, vad är för dig ”kortare”? Visst avstånd i flygtid? Viss tid att vara borta?
samt vad är din ev budget för kalaset?

känner man till dessa är det lättare. 12-16 är ju en del men en longhaul med SAS plus eller business räcker ju.
Likaså en first class till dubai med lufthansa då dessa ger 300% miles 3000x3 per långt ben) samt 2000 poäng per håll på anslutningsflygen.
 

MAR

Medlem
Vill du ändå ut på en resa så kan det vara värt det men att enkom för diamond är det ju waste.

Med det sagt, vad är för dig ”kortare”? Visst avstånd i flygtid? Viss tid att vara borta?
samt vad är din ev budget för kalaset?

känner man till dessa är det lättare. 12-16 är ju en del men en longhaul med SAS plus eller business räcker ju.
Likaså en first class till dubai med lufthansa då dessa ger 300% miles 3000x3 per långt ben) samt 2000 poäng per håll på anslutningsflygen.

Jag gillar att resa och skulle gärna komma till solen några dagar och då är kanske Miami det bästa alternativet för att bra med poäng utan att betala för mycket. Budget? Har inte satt någon. Det blir upp till varje enskilt läge att värdera.
 

squeezen

Medlem
Jag gillar att resa och skulle gärna komma till solen några dagar och då är kanske Miami det bästa alternativet för att bra med poäng utan att betala för mycket. Budget? Har inte satt någon. Det blir upp till varje enskilt läge att värdera.
I så fall kan du välja och vraka.
För 20.000 kr kommer du tex med SAS biz till Miami wn långhelg i feb. Sök på ita matrix för att hitta bra kalender.
oklart när du senast måste åka med, när är slutet på
Din period?
 

MAR

Medlem
Absolut beredd att betala 20k för en resa, till och med mer. Vill ha 15-25k poäng för en tor med minsta möjliga tidsskillnad och ändå få sol?
 
Toppen