SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magic, 19 Januari 2012.

1. Pyggme

Pyggme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är EBG men har pga sjukdom i familjen inte alls kunna vara ute och resa denna kvalificeringsperiod. Har dock planer att resa mycket under nästa år så önskar kunna behålla EBG. Ser att det finns en bra rutt i till Prag som ger mycket intjäning, men mitt problem är att jag inte flyger från ARN utan från CPH, och då tycker jag mig inte kunna hitta något som ger liknande poäng. Kan så klart flyga via MMX men när jag kollar på SAS hemsida väljer den då bara MMX-ARN-PRG, dvs hoppar över OSL, så ger ändå inte samma poängintjäning. Någon som har något förslag?
    Vill helst inte hoppa på AMEX Elite-tåget just nu.

Kvalificeringsperiod: Nov 18-Okt 19
    AMEX Elite: Nej
    MC Premium: Ja
    Poäng just nu: 19 900
    Poäng inplanerade: 2000 (MC Premium) samt 10000 för en resa i plus saver till Boston t/r i mitten av september. Kört plusgrade på hemresan så kan bli fler poäng, men det vet jag ju inte förrän 19 september. Totalt 12 000 = 31 900. Återstår 13100 poäng att få in..
    Nuvarande status: EBG
    Hemort: CPH/MMX

Har möjlighet att flyga veckodagar eller helg under oktober bortsett från 21-25 oktober. Kan i nödfall tänka mig en övernattning.

2. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår alla möjliga argument mot Amex Elite - men - kortet kostar numera 335 kr i månaden och är gratis dina första tre månader. De 20 000 statuspoängen utbetalas i samband med att du tecknar kortet, dvs tämligen omgående.

Du kommer inte att hitta något enklare och framför allt inte billigare sätt att få in 20 000 statuspoäng. Spara dina pengar inför nästa reseår istället och gör det lätt för dig själv nu i år istället - särskilt om du haft fullt upp med sjukdom i familjen!

13 000 poäng tror jag nämligen blir svårt/omöjligt att flyga in på endast en resa inom Europa. Jag gissar att du behöver minst två resor och jag höftar en kostnad på minst 3000 kronor per sådan resa. Alternativt måste du flyga long haul i minst plus, på kampanj går de biljetterna på runt 6000 kronor. Det blir alltså minst 6000 kronor i kostnader plus mat och transporter till/från flygplatsen - för att inte ens börja nämna den tid som går åt till projektet. Spara din tid och dina pengar - välj Amex Elite.

Gör det lätt - välj rätt! :)

Last edited: 5 Augusti 2019
    samet, kedja, M.K och 11 andra gillar detta.
  3. Pyggme

Pyggme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaret Berglund, jag ska titta på Amex igen, lär ta lite tid att få det då jag arbetar i Danmark men bor i Sverige och därmed krävs det en väldigt massa dokumentation då de inte kan göra kreditkoll.

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte säkert, ibland struntar de i kreditupplysning och godkänner ansökan innan man hinner blinka.

5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar finnas D class med Lufthansa vilket ger 2000 poäng per leg. ARN-FRA-LHR t/r är ju nice (lounge i FRA och LHR). :)

storbokstav gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men blir inte mer än 8,000 poäng på ARN-FRA-LHR-FRA-ARN och är nog en bra bit dyrare än att ha ett Elitekort i ett par månader.

Brandten och Berglund gillar detta.
  7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo visserligen men är ju roligare och så flyger man såklart två varv. Plus loungehopping med tillhörande fika! Win Win Win!

Brandforce, TheTravelGuy och rosenstam gillar detta.
  8. Pyggme

Pyggme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inget emot att flyga en sväng eller fem, har en del flextid att ta ut, men som sagt helst fr MMX/CPH. Men antar att inget blir billigare och lättare än AMEX ändå.

John Rosenbaum gillar detta.
  9. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    konstigt. Webbversionen har det aldrig gått så vitt jag vet. Men i app gick det senast igår då jag bokade. Fattar inte hur det kan fungera så olika för så många användare. Inte direkt ett "bra system" som är tillförlitligt.

Brandforce gillar detta.
  10. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sett flera inlägg som, liksom du, säger det ska gå boka anslutande flyg som inte är inom MCT i appen - men jag har 0% framgång... Vad bokade du för för flights om jag får fråga (inboxa om du inte vill skicka publikt)? Skulle vara intressant testa!

PS. Har du iphone eller android-version av appen?

John Rosenbaum gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!