SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magic, 19 Januari 2012.

1. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hamburg under helger har funkat tidigare.

Flytoheaven gillar detta.
  2. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på om vi ska sikta på EBG inför nästa kvalificieringsperiod (29/2 -2020 - 01/3 - 2021). Saknar 9250p och kan tänka mig Longhaul. Har hittat ARN-MUC-ORD-LAX, LAX-SFO-FRA-ARN med Lufthansa/United som bör ge 6625p för 2697kr 16/11 - 17/11. Förutom att jag kommer vara sjukt sliten och att det är oroligt korta byten i både ORD och SFO så känns det som mycket poäng för lite pengar. Har ni några förslag? Tänker mig försöka sy ihop det totalt för runt 5000kr, vilket jag vet kan vara väl optimistiskt.

3. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du Amex Elite?

4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänta och hoppas att SAS kommer med en Friends & Family kampanj i höst? Då tar du en sådan resa i Plus vilket ofta går att få för 5-6000 kr, flyger tur och retur och hak stanna över helgen och faktiskt njuta av resan. Låter inte det bättre?

Zniper, mackan33, Big Birger och 3 andra gillar detta.
  5. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp

Tack för tipset. Tåls att tänka på.

6. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte verkligen älskar att flyga så tycker jag det låter sådär. Ganska så mycket som kan gå fel och amerikanska flygplatser under vinterperiod, speciellt ORD, är en galen chansning. Sedan ganska mediokra economy flighter plus jetlag och vad jag antar blir en övernattning på LAX? Ganska dyrt för det "du får".

Om du bara är intresserad av poängen så hade jag föreslagit ARN-OSL-CPH-PRG, PRG-CPH-OSL-ARN i PLUS - 3 okt, 26 sept eller 13 okt om det måste vara en helgdag. Ger 7498 poäng för cirka 3760 kr och SAS metall hela vägen vilket innebär att om något händer så blir det bör det inte bli några större "problem". Jag har själv flugit denna rutt tidigare. Då slipper du övernattning (om det inte händer något väldigt märkligt) ingen jetlag och dessutom får du SAS PLUS service samt tillgång till lounge på ARN, OSL och CPH vilket bör innebära nollkostnad för mat.

Lycka till och berätta gärna vad du valde!

Bifogade filer:

• Prag.png
      Prag.png
      Filstorlek:
      88,7 KB
      Visningar:
      109
    Zniper, Nemo, FilipJ och 7 andra gillar detta.
  7. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller den poängintjäningen bara om man redan har guld?

John Rosenbaum gillar detta.
  8. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry, det var en miss. JA, om man redan har EBG så blir det den poängen. Annars minus 25 % vilket ger 6000 poäng. Så nästan lika mycket poäng som den föreslagna rutten men billigare totalkostnad och allt på en dag.

Brogren och storbokstav gillar detta.
  9. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, har själv gjort den vändan några tillfällen. Har inte lyckats boka vändande flyg (<60 min) på ARN-TXL-ARN i app eller på hemsida någon gång, men ringde in och så gjorde support bokningen åt mig. En gång fick jag säga att det visserligen är under MCT men är vändande flyg, de andra gångerna bokade de utan några frågor alls.

10. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Jag ska fundera över hur jag ska göra. Ditt förslag låter som en väldigt bra idé.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!