SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av magic, 19 Januari 2012.

1. Fred Flintstone

Fred Flintstone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu lärde jag mig något nytt, fiffigt! Finns det något ställe där man kan hitta en förteckning av alla bokningsklasser för olika bolag?

2. Tonton

Tonton Medlem

Brorsan letar MR-rundan, och vill vara borta 1-4 dagar mellan 8-28 maj.

Jag hittar följande resa i PLUS för 3371 SEK. Vilket i så fall skulle generera cirka 7400 poäng (med EBG-bonus)
    ARN-OSL-CPH-AGP
    AGP-OSL-CPH-ARN

Någon som har andra tips på liknande MR-rundor? Både destinationsmässigt (mer sol och värme än Sverige iaf) samt kostnadsmässigt?

Coalcandy och Hafermann gillar detta.
  3. Hm kolla Arn-cph-ham ham-cph-Arn
    Tror den ger liknande poäng i plus och brukar finnas till ganska bra priser och Hamburg är en grymt trevlig stad med ofta lite bättre väder än Sverige.

4. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fred Flintstone gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DrGold, JohanGE och rosenstam gillar detta.
  6. Grahnen

Grahnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir nog en mileage run till Liverpool (man) för att förhoppningsvis få fira en cl titel...

Har kollat på två alternativ. Första är ungdom för 2100kr och sedan uppgradera eller att köpa plus för ca 5500kr. Hur ser det ut att uppgradera från ungdom till plus? Vilket blir mest prisvärt?

7. Tonton

Tonton Medlem

Oftast billigast att köpa ungdom och sedan uppgradera. Men är poäng superviktigs så skulle jag inte chansa, utan köpa plus direkt istället.

Du vill ju inte åka på två förluster samma vecka ;)

Brandforce, Shoreline, kander och 2 andra gillar detta.
  8. Grahnen

Grahnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man vill ju inte åka på dubbla men går det att se beläggningen på plus till Manchester? Verkar ju finns plus på varje resa att köpa allafall

9. Tonton

Tonton Medlem

Ja, plus finns på varje resa. Men det är inte alltid säkert att uppgraderingen går igenom. Den brukar iofs göra det inom Europa, men det händer titt som tätt att jag blir nekad då och då.

Agehalls budord #2 bör tas i beaktning - https://www.businessclass.se/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/ - speciellt om baspoängen är viktiga.

Det går inte att se beläggningen, men går att se hur många som valt platser samt hur mycket biljetter flygbolaget vill sälja. Sedan är det ändå svårt att uppskatta, då SAS kan öka/minska Plus-kabinen väldigt snabbt beroende på efterfrågan.

10. Nikje

Nikje Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas på att SAS Lifetime Gold kommer ha ungefär samma kriterier i framtiden så jag satsar på EBG ytterligare ett år. Vågar dock inte lita på att det kommer en Friends&Family som passar så jag har bokat nedanstående, dock i Plus Pro (=full återbetalning vid avbokning) ifall det ändå dyker upp något bättre. Femhundra kronor extra för Pro gör att trippen kostar 4458:- vilket ger 7498 poäng inklusive Guld-bonusen på 25 %. Ungefär 59 öre/baspoäng eller 1,68 baspoäng/krona om jag räknar rätt.

Vad tror ni, är det stor risk för missade anslutningar eller andra problem? Det är en måndag i en inte allför avlägsen framtid..

Stort tack till @Agö för det här tipset: SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd!

OT: Borde fungera att köpa någon taxfree-fika eller två om jag behöver lite att bära på?

upload_2019-5-8_14-12-39.png

sbbn017, Jens Nilsson och JohanGE gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!