Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Fredrik

Medlem
Det håller jag med om. Det var roligt att läsa en artikel där man faktiskt tror att journalisten förstått.
 

Tjaeng

Medlem
Kul artikel. fast jag tror bestämt att 40 enkelrutter mellan CPH och AAL/AAR inte är så lätt att fixa som det ser ut. dels är det svårt att hitta de villigaste biljetterna till avgångar i rusningstid, och så får man heller inte kvalificerande segment för de flygningar som utförs av Cimber.
 

Dr. Miles

Expert
Om man börjar stausjakten från noll, både prismässigt och tidmässigt är det billigare och enklare med SWISS Stockholm-Zurich-Bangkok T/R ena vägen i ekonomiklass(S klass och uppåt) och andra vägen i Business class och sedan kreditera alla flygningar till Aegean Miles&Bonus.
Det kostar totalt ca 12.700 SEK inkl. skatter.

Tillsammans med 1.000 miles registreringsbobus, kommer man till Aegean Gold nivå.

SAS 40 sgementer kostar ca 20.000 SEK inkl. skatter (@500 SEK x 40) och mycket dötid vid byte och start/slut.
 

Homer

Medlem
Om man börjar stausjakten från noll, både prismässigt och tidmässigt är det billigare och enklare med SWISS Stockholm-Zurich-Bangkok T/R ena vägen i ekonomiklass(S klass och uppåt) och andra vägen i Business class och sedan kreditera alla flygningar till Aegean Miles&Bonus.
Det kostar totalt ca 12.700 SEK inkl. skatter.

Tillsammans med 1.000 miles registreringsbobus, kommer man till Aegean Gold nivå.

SAS 40 sgementer kostar ca 20.000 SEK inkl. skatter (@500 SEK x 40) och mycket dötid vid byte och start/slut.

fast efter 4:e maj ger ju 25 segment till EU3 50 000 EB poäng vilket då räcker för EBG
25 segment á 500kr = 12 500kr :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag betalar hellre 200 SEK mer för SWISS Business class mellan Stockholm-Zurich-Bangkok ena vägen än 25 st SAS ekonomiklass flygningar inom Europa. ;)
och flygningar mellan Sverige och EU3 zon 25 gånger tar definitivt längre tid än Stockholm-Zurich-Bangkok t/r en gång.
 

Homer

Medlem
Sen är ju frågan, hur mycket är 50k EB poäng som du tjänar på dina 25 segment värda jämfört med de Aeagan miles du tjänar på turen till BKK
 
Toppen