Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

flierman

Medlem
Jodå detta vet jag och jag har iår ca 20000 baspoäng men när man ringer till kundtjänst så säger dom lite olika T ex så säger vissa att jag kan använda förra årets baspoäng ihop men årets för att få ihop 50 000p men när man ringer igen så säger nästa att det går inte alls - så min fråga är mer hur man skall räkna och vad man kan göra för att få ihop till guldkort

Om du loggar in på din sida på sas.se och går till sidan där du ser dina poäng så ska du hålla koll på dessa två rutor:
Skärmklipp.JPG
(Obs denna visar antal poäng/resor till silver så du ska räkna med 50 kvalificerande flygningar eller 50.000 baspoäng om du vill bli guld)

När din kvalificeringsperiod är slut (sista augusti) och din nya period på 1 år startar (1 september) så kommer dessa två räknare att nollställas och du börjar om igen från noll. Hur många poäng du har att använda (Tillgängliga poäng) har ingen som helst betydelse för din kortnivå. Där kan du ha 300.000 men ändå vara basmedlem.
 

Badger

Medlem
Hej,
Jag är rätt ny här (varit medlem sedan 2011 men hittills bara läst och inte skrivit några inlägg, detta får bli mitt första). Jag saknar fyra segments för Silvernivå innan 1 juli i år. För det första: Är det någon som har något tips på billig segment-run (från arlanda)?
Fråga två: Är det värt det för att nå "endast" silvernivån hos SAS?

/Badger
 
Last edited:

agehall

Medlem
Välkommen hit Badger.

Jag skulle nog göra två snabba roundtrips till GOT eller liknande. Möjligen kan du hitta någon billig destination i europa och flyga via Köpenhamn, men jag vet inte om det blir billigare.

Om det är värt det? Tja, jag hade inte bränt pengar på det, men det beror ju på vad du prioriterar. EBS ger inte speciellt mycket förmåner.
 

Thornado

Medlem
Som agehall säger så är EBS inte fantastiskt i sig själv, men mitt förslag skulle vara att kombinera segment run med en minisemester. T.ex. så kan du för under 2000 åka till Berlin via Köpenhamn (vilket ger dig dina segment) 29-30 juni (söndag morgon till måndag kväll). Berlin är en trevlig stad, så har du inte varit där förut så får du nästan två hela dagar där att se staden.
 

flybob

Medlem
Det bästa med EBS - IMHO - är väl temporär loungetillgång samt fast track under sommaren, så om du har några resor planerade mellan 1/7 – 31/8 så kan det ju vara trevligt.
 

Badger

Medlem
Tack för alla svar. Det där med minisemester verkar som en bra idé. Berlin har jag iofs varit i förut och Berlin är som sagt en trevlig stad.
 

daniel_cw

Ny medlem
Hej!

Jag tänkte fråga den samlade intresseklubben om råd. Jag ligger 18 sträckor från diamant (närmare än på poäng), och kommer sannolikt inte resa i jobbet så mycket mer innan kvalificeringstiden går ut (31 aug). Gjorde en tabbe i början av kvalificeringsperioden och flög en del med andra bolag (iofs innan info om Eurobonus 2.0 kommit ut). Bortsett från semesterresor, har någon några tips/råd om lämpliga resor, billigt med många ben. Utgångspunkten blir Arlanda. Kanske något för flera att haka på ;)

/Daniel
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hej!

Jag tänkte fråga den samlade intresseklubben om råd. Jag ligger 18 sträckor från diamant (närmare än på poäng), och kommer sannolikt inte resa i jobbet så mycket mer innan kvalificeringstiden går ut (31 aug). Gjorde en tabbe i början av kvalificeringsperioden och flög en del med andra bolag (iofs innan info om Eurobonus 2.0 kommit ut). Bortsett från semesterresor, har någon några tips/råd om lämpliga resor, billigt med många ben. Utgångspunkten blir Arlanda. Kanske något för flera att haka på ;)

/Daniel

Boka upp ARN-GOT/GOT-ARN 9 segmentx2 så har jag en flygkompis nästa vecka! :)
 

fcx

Medlem
Hej!

Jag tänkte fråga den samlade intresseklubben om råd. Jag ligger 18 sträckor från diamant (närmare än på poäng), och kommer sannolikt inte resa i jobbet så mycket mer innan kvalificeringstiden går ut (31 aug). Gjorde en tabbe i början av kvalificeringsperioden och flög en del med andra bolag (iofs innan info om Eurobonus 2.0 kommit ut). Bortsett från semesterresor, har någon några tips/råd om lämpliga resor, billigt med många ben. Utgångspunkten blir Arlanda. Kanske något för flera att haka på ;)

/Daniel

Om du har guld idag och 18 segment kvar till Diamant kan det ändå vara mer förmånligt, och snabbare, att försöka ta det på poäng och inte segment. Exempelvis ger en T&R i A-klass till EU3 (Grekland, Spanien etc) 10 000 p från ARN (12 500 p via CPH). Hur många poäng har du kvar?

Annars brukar ARN-CPH-HAM och ARN-CPH-AAL ge bra "segment för pengarna".
 
Toppen