Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

mha321

Medlem
Tack för snabba svar! Tror jag testar Oslo ändå. Jag har ju aldrig varit där och med era råd ska jag säkert klara mig. Jag har ingen lust att göra segment runs inom Sverige. Tycker svenska "flygfält" är så tråkiga i allmänhet, vill känna pulsen när jag ändå är ute och nöjesflyger. Är CPH att föredra för denna typ av förlustelser, eller har ni något annat ännu bättre förslag? PS: Jag bor i Stockholm så jag utgår därmed från Arlanda.

Jag skulle definitivt rekommendera cph, mycket trevligare flygplats.

Men framförallt: Har du några minuter över för kommer du in till stan med metro på 15 minuter och för 35DKK. Vilket är betydligt snabbare och framförallt mycket billigare än i Oslo.
 

Vulkan

Medlem
Hej igen! Tack för all hjälp tidigare. Jag har nu gjort min Oslo-resa och av någon outgrundlig anledning bokade även jobbet in mig på en resa med transfer i OSL i samma veva. Har alltså två färska upplevelser från OSL. Första gången parkerade vi på 40 och mycket riktigt var det en extra security check för att komma till international transfer. Det var dessutom extremt mycket folk som skulle igenom, och det var bara ett band öppet. Nu hade jag inte bråttom alls, men jag hade inte velat stå i den kön efter en försening, på väg till ett kundmöte... Proceduren tog omkring 20-25 minuter. En snabb reflektion gör gällande att OSL nog skulle öka kundnöjdheten med en fast track där, eller fler öppna band i allmänhet.

Den andra gången parkerade vi på ett udda nummer (45 tror jag), trots detta var det extra security för att komma till transfer. Det kanske har med den pågående ombyggnationen att göra, men vi gick från ojämna sidan, över till den jämna sidan, och således var det samma procedur som om vi hade parkerat på en jämn gate.

I övrigt var OSL en trevlig flygplats, men jag kan väl instämma med de tipps jag fick att det kanske inte är den bästa destinationen för en segment run om man inte har status. En ceasarsallad med mineralvatten och en kopp kaffe kostade 280 norska på O'learys... I efterhand hade det ju varit klokare att lägga några extra hundringar på en plusbiljett och få lugn och ro i en lounge. Men man lär så länge man lever.
 

Camorra

Medlem
Med EuroBonus Challenge som krever 10 t/r ble det en impulstur innom Oslo, Stockholm, Helsinki og København i morgen... :)

4e8260ceec37326ea8d67a2396c8e435.png
 
D

Deleted member 4140

Guest
Det blev en MR till Alicante den 20 maj från Stockholm i plus.
Biljetten gick på ca 2700kr vilket är helt ok.
 

Camorra

Medlem
Kveldsmat i gull-loungen på CPH etter en lang MR-dag, før femte og siste leg står for tur og tar meg tilbake hjem til BGO. Fjerde SAS lounge jeg er innom - i dag! I dag vant gull-loungen i ARN klart. OSL var for full og tydelig preget av ombyggingen som foregår, den i HEL var ikke så bra, mens CPH var en god toer, men litt dårlig matutvalg. Og atpåtil har jeg fått meg en ny favoritt når det kommer til fly! Første gang jeg prøver Boeing 717, og jeg må si meg kongefornøyd - for et behagelig fly!
 

JanneLzon

Medlem
Kan någon hjälpa mig med att förstå hur Eurobonus räknar poängen för guldkort.
Jag förstår att under min period som är Sep- Aug så skall jag har 50 000p eller 50 resor men jag har över 80 000p och kan ändå inte få ett guldkort. vad man säger är att all poängen är inte berättigad som guldkort poäng och att jag kan köpa detta - och då kan jag använda alla mina poäng ! när jag går in på sidan för att köpa så förstår jag ej heller hur kursen är mellan mina poäng och hur många jag får som är guldkort berättigad.

Tyvärr så har jag dom senaste åren alltid hamnat strax under 50 000 poäng men som sagt det är inte alla som är berättigad för guldkort.
Hur kan man "kringgå" detta på ett smidigt sätt ? med Club Carlsson så kunde jag köpa aktier

Tack för hjälpen i förhand
 

NotRyan

Medlem
Kan någon hjälpa mig med att förstå hur Eurobonus räknar poängen för guldkort.
Jag förstår att under min period som är Sep- Aug så skall jag har 50 000p eller 50 resor men jag har över 80 000p och kan ändå inte få ett guldkort. vad man säger är att all poängen är inte berättigad som guldkort poäng och att jag kan köpa detta - och då kan jag använda alla mina poäng ! när jag går in på sidan för att köpa så förstår jag ej heller hur kursen är mellan mina poäng och hur många jag får som är guldkort berättigad.

Tyvärr så har jag dom senaste åren alltid hamnat strax under 50 000 poäng men som sagt det är inte alla som är berättigad för guldkort.
Hur kan man "kringgå" detta på ett smidigt sätt ? med Club Carlsson så kunde jag köpa aktier

Tack för hjälpen i förhand

Hej!

Du måste skilja på baspoäng och extrapoäng. Det är endast baspoäng som är statusgrundande. Dessa fås primärt för flygresor på något av bolagen i Star Alliance. Övriga poäng från hyrbilar, kreditkort, hotellnätter etc. är extrapoäng och räknas inte in i status.

Mvh
/NotRyan
 

JanneLzon

Medlem
Jodå detta vet jag och jag har iår ca 20000 baspoäng men när man ringer till kundtjänst så säger dom lite olika T ex så säger vissa att jag kan använda förra årets baspoäng ihop men årets för att få ihop 50 000p men när man ringer igen så säger nästa att det går inte alls - så min fråga är mer hur man skall räkna och vad man kan göra för att få ihop till guldkort
 

karho

Medlem
Kan någon hjälpa mig med att förstå hur Eurobonus räknar poängen för guldkort.
Jag förstår att under min period som är Sep- Aug så skall jag har 50 000p eller 50 resor men jag har över 80 000p och kan ändå inte få ett guldkort. vad man säger är att all poängen är inte berättigad som guldkort poäng och att jag kan köpa detta - och då kan jag använda alla mina poäng ! när jag går in på sidan för att köpa så förstår jag ej heller hur kursen är mellan mina poäng och hur många jag får som är guldkort berättigad.

Tyvärr så har jag dom senaste åren alltid hamnat strax under 50 000 poäng men som sagt det är inte alla som är berättigad för guldkort.
Hur kan man "kringgå" detta på ett smidigt sätt ? med Club Carlsson så kunde jag köpa aktier

Tack för hjälpen i förhand

Ett vänligt påpekande: det anses som dålig sed att ställa samma fråga i flera trådar. Se gärna regler: Forumregler - BusinessClass.se

/polisen
 
Toppen